|
TBB6017 | Yapısal Eşitlik Modelleri | 4+4+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BİYOİSTATİSTİK ve TIP BİLİŞİMİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik ve 4 saat uygulama | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Yapısal eşitlik modelleri ile ilgili temel bilgilerin öğretmek |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Yapısal eşitlik modellerinin temel kavramlarını bilir | | | ÖK - 2 : | Yapısal eşitlik modellerini tanımlar | | | ÖK - 3 : | Yapısal eşitlik modellerini uygular | | | ÖK - 4 : | Yapısal eşitlik modellerini değerlendirir | | | ÖK - 5 : |
Can develop structural equality models
| | | ÖK - 6 : | Yapısal eşitlik modellerini karşılaştırabilir ve ilgili istatistiksel yazılımları kullanır | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Temel yapısal eşitlik modellemesi kavramları, model tanımlama prosedürleri, path analizi ve uygulamaları, yinelemeli ve yinelemesiz modeller, ölçüm modelleri ve faktör analizi, tekli ve çoklu gruplarda yapısal eşitlik modelleri, yapısal eşitlik modellerinin varsayımları ve bu modellerde kestirim, hipotez testleri, modellerin uyum iyiliğinin araştırılması ve gizli büyüme eğrisi analizi |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Yapısal Eşitlik Modellemesine (YEM) Giriş | | Hafta 2 | Temel YEM Teknikleri ve Yazılımı | | Hafta 3 | Path Analizi Korelasyon ve nedensellik, path modellerinin belirlenmesi, path modeli tipleri, tanımlama ilkeleri, örneklem büyüklüğü, kestirim yöntemlerine giriş, maksimum olabilirlik kestirimi | | Hafta 4 | Path Analizi Yinelemeli bir modelde ayrıntılı analizler, model uyumunun değerlendirilmesi, hiyerarşik modellerin test edilmesi, hiyerarşik olmayan modelleri karşılaştırma, eşlenik modeller, güç analizi | | Hafta 5 | Ölçüm modelleri ve Faktör Analizi | | Hafta 6 | Ara sınav
| | Hafta 7 | Tekli ve Çoklu Gruplarda Yapısal Eşitlik Modelleri | | Hafta 8 | Yapısal Eşitlik modelleri ile ilgili istatistiksel varsayımlar | | Hafta 9 | Yapısal Eşitlik Modellerinde Kestirim | | Hafta 10 | Yapısal eşitlik modellerini değerlendirme ve değiştirme | | Hafta 11 | Yinelemesiz Yapısal Eşitlik Modelleri | | Hafta 12 | Çok-aşamalı Yapısal Eşitlik Modellemesi | | Hafta 13 | Gizli Büyüme Eğrisi Modellemesi | | Hafta 14 | Gizli Büyüme Eğrisi Modellemesi | | Hafta 15 | Genel sınava hazırlık | | Hafta 16 | Genel Sınav | | |
1 | Rex B. KlinePrinciples and practice of structural equation modeling New York: Guilford Press1998 | | 2 | David KaplanStructural Equation Modeling: Foundations and extensionsSage Publications2000 | | |
1 | Randall E. Schumacker, Richard G. Lomax. A beginner's guide to structural equation modeling 2004 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 6 | | | 30 | Yıl içi çalışma | 8 | | | 20 | Ödev | 10 | | | 10 | Dönem sonu sınavı | 16 | | | 40 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 6 | 14 | 84 | Arasınav | 7 | 2 | 14 | Ödev | 4 | 14 | 56 | Kısa sınav | 14 | 1 | 14 | Toplam Çalışma Yükü | | | 210 |
|