Türkçe | English
SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / BİYOİSTATİSTİK ve TIP BİLİŞİMİ ANABİLİM DALI
DOKTORA
Ders Bilgi Paketi
https://www.ktu.edu.tr/tebad
Tel: +90 0462 3775680
SABE
SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / BİYOİSTATİSTİK ve TIP BİLİŞİMİ ANABİLİM DALI / DOKTORA
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

TBB6016Karar Verme Sür.İstatistiksel Yönt.2+2+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiDoktora
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüBİYOİSTATİSTİK ve TIP BİLİŞİMİ ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat uygulama
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim Üyesiyok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Sağlık çalışanlarının kullandıkları tanı ve tarama amaçlı testlerin performanslarının nasıl değerlendirileceğini öğretmek, farklı durumlar için en iyi test yada test bileşenlerine karar verebilme bilgisini geliştirmek, testin sağlayacağı bilgi miktarı ile maliyeti arasındaki dengeyi gözeterek en etkin stratejiye karar verebilmeyi öğretmektir.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Tıpta tanı ve tarama amaçlı kullanılan testlerin performanslarını değişik kriterler kullanarak ölçebilir
ÖK - 2 : Farklı testleri değişik performans ölçüleri açısından karşılaştırabilir
ÖK - 4 : Yarar-maliyet dengesini gözeterek en iyi aracı seçebilir
ÖK - 5 : Karar vermek için birden fazla araç olduğunda en iyi kombinasyonu oluşturabilir
ÖK - 6 : Bir problem için karar ağacı oluşturabilir, bu konuda ileri düzeyde literatür izleyip, eleştirebilir ve tartışabilir.
ÖK - 7 : Farklı disiplinlerden (tıp, mühendislik, istatistik vb.) gelen insanlarla bu konular üzerinde ortak çalışmalar yapabilir.
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Temel olasılık kavramları, belirsizliğin ölçülendirilmesi, tıpta olasılık kavramı, yeni (ek) bilginin kullanımı, tanı doğruluğunun ölçümü, test performansının (başarısının) ölçümü, tarama ve tanı testlerin seçimi ve yorumu, karar ağaçları ve karar verme işlemi, etkinlik-maliyet analizleri, çalışmalarda yanlılık kaynakları ve düzeltme yöntemleri, bilgi kuramı yaklaşımı.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Temel olasılık kavramları
 Hafta 2Tanı testlerinin değerlendirilmesinde kullanılan performans ölçüleri, performans ölçülerinin birleştirilmesi ile elde edilen ölçüler.
 Hafta 3Önsel ve sonsal olasılıklar, kestirim değerleri.
 Hafta 4Performans ölçüleri ve kestirim değerlerine ilişkin istatistiksel yöntemler: Güven aralıkları ve hipotez testleri
 Hafta 5ROC (Receiver operating characteristic) eğrileri.
 Hafta 6 ROC eğrilerine ilişkin istatistiksel yöntemler: Güven aralıkları ve hipotez testleri. Karar eşiğinin saptanması.
 Hafta 7Üç yönlü ROC Analizi.
 Hafta 8Birden çok test kullanılması durumunda birleşik testin performans ölçüleri ve en iyi test kombinasyonunun oluşturulması-I
 Hafta 9Birden çok test kullanılması durumunda birleşik testin performans ölçüleri ve en iyi test kombinasyonunun oluşturulması-II
 Hafta 10Ara sınav
 Hafta 11Karar ağaçları, Maliyet-Etkinlik ve Maliyet-Yarar Analizi.
 Hafta 12Tanı testlerinde yanlılık kaynakları ve düzeltme yöntemleri
 Hafta 13Tanı testlerinin değerlendirilmesinde Bilgi Kuramı yaklaşımı-I
 Hafta 14Tanı testlerinin değerlendirilmesinde Bilgi Kuramı yaklaşımı-II
 Hafta 15Genel sınava hazırlık
 Hafta 16Genel Sınav
 
Ders Kitabı / Malzemesi
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 10 1 30
Sunum 15 1 15
Ödev 12 1 15
Dönem sonu sınavı 16 1 40
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 4 14 56
Sınıf dışı çalışma 3 14 42
Arasınav 15 1 15
Uygulama 10 2 20
Ödev 5 3 15
Proje 32 1 32
Dönem sonu sınavı 30 1 30
Toplam Çalışma Yükü210