|
EAK6012 | HPLC ve GCMS için Türevlendirme Yöntemleri | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ECZACILIKTA ANALİTİK KİMYA ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu ders analitik amaçlı önemli cihazlar olan HPLC ve GCMS için türevlendirme yöntemlerini öğretecektir. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | Kimya bilgi birikimine katkısı. | 2,4,10,11 | 1,3,5, | PK - 2 : | Bilgi birikimlerini dersten öğrendikleri ile bir arada kullanabilme becerisi. | 2,4,10,11 | 1,3,5, | PK - 3 : | Verileri analiz edebilme, konuyla ilişkilendirerek değerlendirebilme becerisi Öğrendiği ve bildiği bilgi çeşitlerinin ne olduğunu kavrayarak birbirinden ayırt edebilme becerisi. | 2,4,10,11 | 1,3,5, | PK - 4 : | Bilimsel yöntem ve araştırma becerilerini artırma. | 2,4,10,11 | 1,3,5, | PK - 5 : | Sözlü, yazılı ve uygulamalı temel bilim etkinlikleri arasında denge kurabilme yeteneği Ders ile ilgili mesleki yeterliliğe sahip olma ve güncel konuları izleme-yorumlama becerisi. | 2,4,10,11 | 1,3,5, | PK - 6 : | Ders içeriğini güncel konuları değerlendirmede kullanabilme becerisi. | 2,4,10,11 | 1,3,5, | PK - 7 : | Çağdaş yöntemleri, teknikleri araçları uygulama ve analizlerde kullanabilme becerisi. | 2,4,10,11 | 1,3,5, | PK - 8 : | İlgili daldaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi. | 2,4,10,11 | 1,3,5, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
HPLC ve GCMS için türevlendirme yöntemlerini ve uygulamaları |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş | | Hafta 2 | HPLC | | Hafta 3 | HPLC | | Hafta 4 | GCMS | | Hafta 5 | GCMS | | Hafta 6 | Türevlendirme | | Hafta 7 | Türevlendirme | | Hafta 8 | GC-MS analizlerinde genel ve spesifik türevlendirme yöntemleri, | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | GC-MS analizlerinde genel ve spesifik türevlendirme yöntemleri, | | Hafta 11 | GC-MS analizlerinde genel ve spesifik türevlendirme yöntemleri, | | Hafta 12 | HPLC analizlerinde genel ve spesifik türevlendirme yöntemleri | | Hafta 13 | HPLC analizlerinde genel ve spesifik türevlendirme yöntemleri | | Hafta 14 | HPLC analizlerinde genel ve spesifik türevlendirme yöntemleri | | Hafta 15 | HPLC analizlerinde genel ve spesifik türevlendirme yöntemleri | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Toshimasa Toyo'oka, Modern Derivatization Methods for Separation Sciences, Wiley, 1999. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 25/11/2023 | 1 | 30 | Yıl içi çalışma | 15 | 10/01/2024 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 15/01/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 6 | 8 | 48 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 7 | 14 | 98 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 192 |
|