|
HEM6040 | İleri Halk Sağlığı Hemşireliği - II | 4+2+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik ve 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin, sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik daha çok birinci basamak sağlık merkezlerine gelen kişilerin sorunlarına yönelik halk sağlığı hemşireliği yaklaşımı ve hemşirelik süreci konularında bilgi, beceri ve profesyonel hemşirelik bilincini kazanmalarını amaçlamaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Öğrenci, hemşirelik mesleği, eğitimi ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi kazanır | | | ÖK - 2 : | Öğrenci, halk sağlığı hemşireliğinde kavramlar, hemşirelik felsefesi, hemşirelik rol ve sorumlulukları hakkında temel bilgi kazanır | | | ÖK - 3 : | Öğrenci halk sağlığı hemşireliği ve süreci hakkında bilgi kazanır | | | ÖK - 4 : | Öğrenci, hemşire birinci basamak kronik hastalıklar hakkında bilgi kazanır | | | ÖK - 5 : | Öğrenci, hemşirelikte etik, değerler ve inançlar hakkında bilgi kazanır | | | ÖK - 6 : | Öğrenci, halk sağlığı hemşirelik süreci hakkında bilgi ve beceri kazanır. | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Türkçe
Halk sağlığı hemşiresinin görevleri; birinci basamakta iletişim önemi; ekip anlayışının önemi; hipertansiyon, KOAH, , genital yol enfeksiyon, solunum sistemi enfeksiyonları, aile planlaması, kanser farkındalığı, erken teşhis, hemodiyaliz, yaşlı, yatağa bağımlı, gebe, yenidoğan, evde semptom yönetimi, evde etik, ve ev ziyaretinde hemşire
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Dersin Tanımı Ve Beklentilerin Açıklanması | | Hafta 2 | Halk Sağlığı Hemşirelik Mesleğinin Tanımlanması | | Hafta 3 | Birinci Basamakta Ekip Anlayışı Ve İletişimin Önemi
| | Hafta 4 | Hipertansiyon, Diyabet
| | Hafta 5 | KOAH, Solunum Sistemi Hastalıkları
| | Hafta 6 | Genital Yol Enfeksiyon, Aile Planlaması | | Hafta 7 | Kanser, Erken Tehşis
| | Hafta 8 |
Gebe, Yenidoğan, Evde Septom Yönetimi
| | Hafta 9 | Ara Sınav
| | Hafta 10 | Yaşlı, Yatağa Bağımlı Hasta
| | Hafta 11 | Hemodiyaliz, Üriner Sistem Enfeksiyonları
| | Hafta 12 | Evde Etik
| | Hafta 13 | Hemşirelik Süreci
| | Hafta 14 | Evde Bakıma Yönelik Türkçe Yayın Analizi
| | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Ödev | 8 | 08/01/2019 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 14 | 15/01/2019 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 2 | 14 | 28 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 2 | 2 | 4 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 14 | 28 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 160 |
|