|
HEM6052 | Hemşirelik Bakımında Yenilikçi Yaklaşımlar | 4+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Dr.Öğr. Üyesi Şule BIYIK BAYRAM | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu ders öğrencinin hemşirelik bakım felsefesi, etik ve değerleri, hemşirelik bilimi, hemşirelik süreci ve bakım davranışları, yaratıcılık, inovasyon, ürün ve patent süreci, yöntem geliştirmeye yönelik bilgi, beceri ve tutum kazanmasını amaçlamaktadır. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | Hemşirelik bilim ve sanatının gelişim süreçlerini bilir. | 1,7,12,15 | 1,3,5, | PK - 2 : | Hemşirelik bakım felsefesi, etik ve değerleri bilir ve aralarında ilişki kurar. | 1,7,12,15 | 1,3,5, | PK - 3 : | Hemşirelik bakım davranışlarını geliştirir. | 1,7,12,15 | 1,3,5, | PK - 4 : | Hemşirelik alanına özgü bilgileri analiz, sentez eder ve kullanır. | 1,7,12,15 | 1,3,5, | PK - 5 : | Hemşirelik bakımında yaratıcı düşünme ve yenilikçi yaklaşımı benimser. | 1,7,12,15 | 1,3,5, | PK - 6 : | Hemşirelikte faydalı ürün, model ve yöntem geliştirme sürecini bilir. | 1,7,12,15 | 1,3,5, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Hemşirelik bilim ve sanatının gelişimi, hemşirelik bakım felsefesi, hemşirelikte etik, hemşirelik değerleri, hemşirelikte bakım davranışları geliştirme, hemşirelik süreci ve bakım planı oluşturma, son yıllardaki Uluslararası Hemşireler Birliği temalarının incelenmesi, hemşirelikte yaratıcılık, hemşirelik bakımında inovasyon, hemşirelikte faydalı ürün ve model geliştirme süreci ve örnekleri, hemşirelikte yöntem geliştirme süreci ve örnekleri. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Hemşirelik Bilim ve Sanatının Gelişimi | | Hafta 2 | Hemşirelik Bakım Felsefesi | | Hafta 3 | Hemşirelikte Etik | | Hafta 4 | Hemşirelik Değerleri | | Hafta 5 | Hemşirelikte Bakım Davranışları Geliştirme | | Hafta 6 | Hemşirelik Süreci | | Hafta 7 | Bakım Planı Oluşturma | | Hafta 8 | Son Yıllardaki Uluslararası Hemşireler Birliği Temalarının İncelenmesi | | Hafta 9 | Ara Sınav Haftası | | Hafta 10 | Hemşirelikte Yaratıcılık | | Hafta 11 | Hemşirelik Bakımında İnovasyon | | Hafta 12 | Hemşirelikte Faydalı Ürün ve Model Geliştirme Süreci | | Hafta 13 | Hemşirelikte Faydalı Ürün ve Model Örnekleri | | Hafta 14 | Hemşirelikte Yöntem Geliştirme Süreci | | Hafta 15 | Hemşirelikte Yeni Yöntem Örnekleri | | Hafta 16 | Final Sınavı Haftası | | |
1 | Kılıç, S. 2016. Yeni Ürün Geliştirmede İnovasyon , Seçkin Yayıncılık, Ankara | | 2 | Kapucu, S, Kahveci, R. 2021. Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamaları, Hipokrat Kitabevi, Ankara. | | 3 | Ünsal, A. (Ed.). 2021. Hemşirelik Tarihi Deontoloji ve Etik. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul. | | 4 | Bektaş, H. (Çeviri Ed.) 2015. Taylor Klinik Hemşirelik Becerileri: Bir Hemşirelik Süreci Yaklaşımı, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. | | 5 | Göçmen Baykara, Z., Yalım, Y. (Ed.). 2022. Hemşirelik ve Etik, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara. | | |
1 | Ayaz, S. (Çeviri Ed.) 2014. Hemşirelik ve Sağlık Bakımı Profesyonelleri İçin Araştırma ve Kanıta Dayalı Uygulamaya Giriş, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 15/11/2022 | 1 | 30 | Yıl içi çalışma | 8 12 | 8/11/2022 6/12/2022 | 4 | 20 | Dönem sonu sınavı | 14 | 9/01/2023 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Arasınav için hazırlık | 3 | 8 | 24 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 3 | 3 | 9 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 14 | 70 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 217 |
|