|
HEM6050 | Hemşirelikte Kanıtlara Erişim ve Uygulama | 4+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uzaktan Eğitim | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Seçil GÜLHAN GÜNER | Diğer Öğretim Üyesi | Doktor Öğretim Üyesi Şüle Bıyık Bayram | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu ders öğrencinin kanıta dayalı hemşirelik bakımı vermede tutum geliştirme, kanıta dayalı kaynaklar, standartlar ve güncel rehberlere ulaşma, kanıta dayalı hemşirelik bilgilerini değerlendirme ve bakıma yansıtabilme becerileri kazanmasını amaçlamaktadır. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | Kanıt oluşturma sürecini bilir. | 1,7,8,9 | 1,3, | PK - 2 : | Hemşirelik model- kuramları ile kanıta dayalı uygulama arasında ilişki kurar.
| 1,7,8,9 | 1,3, | PK - 3 : | Kanıtlara nasıl ulaşacağını bilir.
| 1,7,8,9 | 1,3, | PK - 4 : | Kanıtların hemşirelik bakımında kullanılmasına ilişkin engelleri ve fırsatları yönetir.
| 1,7,8,9 | 1,3, | PK - 5 : | Kanıtları kullanarak hemşirelik bakımını planlar.
| 1,7,8,9 | 1,3, | PK - 6 : | Kanıtları kullanarak hemşirelik bakımı verir.
| 1,7,8,9 | 1,3, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Kanıta dayalı uygulama, eleştirel düşünme ve hemşirelik, kanıt tipleri ve kanıt düzeyleri, soru oluşturma (PICO), kanıta dayalı kaynaklardan kanıt bulma ve değerlendirme, hemşirelik model- kuramları ve kanıta dayalı uygulama, kanıta dayalı uygulama kaynakları ve rehberleri (bakım protokolleri, algoritmalar vb.), hemşirelik bakımında kalite göstergeleri, hemşirelikte kanıta dayalı uygulamaya ilişkin engeller ve fırsatlar, kanıta dayalı hemşirelik uygulama örneği vaka çalışmaları. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Kanıta dayalı uygulama, eleştirel düşünme ve hemşirelik
| | Hafta 2 | Kanıt tipleri ve kanıt düzeyleri
| | Hafta 3 | Nicel araştırmaların eleştirel değerlendirilmesi, randomize kontrollü çalışma, meta analiz ve sistematik inceleme
| | Hafta 4 | Kanıta dayalı kaynaklar ve kanıt bulma, kanıta dayalı uygulama rehberleri (bakım protokolleri, algoritmalar vb.)
| | Hafta 5 | Hemşirelik model- kuramları ve kanıta dayalı uygulama
| | Hafta 6 | Hemşirelik bakımında kalite göstergeleri
| | Hafta 7 | Hemşirelikte kanıta dayalı uygulamaya ilişkin engeller ve fırsatlar
| | Hafta 8 | Kanıta dayalı uygulama örneği vaka çalışması: Güvenli çevrenin sağlanması ve sürdürülmesi aktivitesi
| | Hafta 9 | Ara Sınav
| | Hafta 10 | Kanıta dayalı uygulama örneği vaka çalışması: Solunum aktivitesi
| | Hafta 11 | Kanıta dayalı uygulama örneği vaka çalışması: Vücut sıcaklığının kontrolü aktivitesi
| | Hafta 12 | Kanıta dayalı uygulama örneği vaka çalışması: Beslenme aktivitesi
| | Hafta 13 | Kanıta dayalı uygulama örneği vaka çalışması: Boşaltım aktivitesi
| | Hafta 14 | Kanıta dayalı uygulama örneği vaka çalışması: Hareket aktivitesi
| | Hafta 15 | Kanıta dayalı uygulama örneği vaka çalışması: Kişisel Temizlik ve Giyinme Aktivitesi
| | Hafta 16 | Final Sınavı
| | |
1 | Ayaz, Sultan. 2014. Hemşirelik ve Sağlık Bakımı Profesyonelleri İçin Araştırma ve Kanıta Dayalı Uygulamaya Giriş. Nobel Tıp | | |
1 | Kapucu, Sevgisun, Kahveci Rabia. 2017.Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamaları. SAGE Kitabevi. | | 2 | Bernadette, Melnyk, Fineout-Overholt Ellen (Ed). 2004.Evidence-Based Practice in Nursing and Healthcare: A Guide to Best Practice. Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 30 | Ödev | 3 7 12 | | 1 1 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 4 | 8 | 32 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 3 | 3 | 9 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 14 | 70 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 197 |
|