|
HEM6049 | Bilimsel Makale Yazma Teknikleri | 2+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Bahittin KAHVECİ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Yazı kavramının önemini kavrayabilme. Yazma konusunda farkındalık yaratmak. Yazma sanatı ve disiplini hakkında fikir sahibi olmak. Dikkatli yazmanın önemini anlatmak. Yazmak, sürekli yazma isteği duymak ve yazma becerisini geliştirmektir. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | Uzmanlık bilgilerini etkili kullanabilme
| 8,9,15 | 1, | PK - 2 : | Yeni öneriler ve fikirler ileri sürebilme becerisi kazanma
| 8,9,15 | 1, | PK - 3 : | Yeni düşünceleri ifade edebilme ve karşılaştırma yapma | 8,9,15 | 1,5, | PK - 4 : | Yeni öğrenilen bilgileri bilim dünyası ile etkin bir şekilde paylaşmak | 8,9,15 | 1, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Bilimsel makale yazımı neden önemlidir?, Bilimsel makale yazım kuralları, Literatür taraması nasıl yapılır?, Makale çerçevesi nasıl oluşturulur?, Makalede başlık ve özet bölümü nasıl oluşturulur?, Makalenin girişi nasıl olmalıdır? , Makalenin materyal ve yöntem kısmı nasıl olmalı?, Makalenin bulgular kısmı nasıl olmalı?, Makalenin tartışma kısmı nasıl olmalı?, Makalenin sonucu nasıl olmalı?, Kaynaklar nasıl gösterilmeli? Makalede?, Makale yazımında kaçınılması gereken önemli durumlar (intihal, intihal, uydurma), Makale yayınlanma süreci nasıl olmalıdır?, Taslak makale oluşturma
Google |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Bilimsel makale yazma neden önemlidir?
| | Hafta 2 | Bilimsel makale yazım kuralları
| | Hafta 3 | Literatür tarama nasıl yapılır?
| | Hafta 4 | Makale çatısı nasıl oluşturulur?
| | Hafta 5 | Makalede başlık ve özet bölümü nasıl oluşturulur?
| | Hafta 6 | Makalenin giriş bölümü nasıl olmalıdır?
| | Hafta 7 | Makalenin materyal ve metot bölümü nasıl olmalıdır?
| | Hafta 8 | Makalenin bulgular bölümü nasıl olmalıdır? | | Hafta 9 | Ara sınav
| | Hafta 10 | Makalenin tartışma bölümü nasıl olmalıdır?
| | Hafta 11 | Makalenin sonuç bölümü nasıl olmalıdır?
| | Hafta 12 | Makalede referanslar nasıl gösterilir?
| | Hafta 13 | Makale yazımında kaçınılması gereken öze durumlar (intihal, aşırma, uydurma)
| | Hafta 14 | Makale yayın süreci nasıl olmalıdır?
| | Hafta 15 | Taslak makale oluşturma
| | Hafta 16 | Final Sınavı
| | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | | | | | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 8 | 16 | Arasınav için hazırlık | 2 | 7 | 14 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 2 | 6 | 12 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 14 | 28 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 100 |
|