Türkçe | English
SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI
HEMŞİRELİK DOKTORA
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/sbf
Tel: +90 0462 +90 462 230 04 76
SABE
SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI / HEMŞİRELİK DOKTORA
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

HEM6021Çocuk Hemşireli.Kanıt Temelli Bakım2+0+1AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiDoktora
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüHEMŞİRELİK ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim Sistemi
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 1 saat laboratuar
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiDoç. Dr. İlknur KAHRİMAN
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Çocuk sağlığının gelişimi için kanıta dayalı araştırmalar yapabilen, çocuk hasta ve ailelerine kanıta dayalı bakım verebilen ve sorunlara bilimsel olarak çözüm üretebilen hemşireler yetiştirmek.
 
Program KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
PK - 1 : Kanıta dayalı hemşirelik bakımının önemini kavrar.8,91,4,5,
PK - 2 : Kanıta dayalı hemşirelik bakım uygulamalarını literatürden takip edebilir.8,91,4,5,
PK - 3 : Sağlık bakımına, politikalara ve kanıta dayalı uygulamalarına katkı sağlayacak bilgileri üretmek ve geliştirmek için teorilere dayalı araştırmalar yapabilir.8,91,4,5,
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Kanıta dayalı uygulama. Kanıta dayalı hemşirelik ve tarihçesi. Kanıta dayalı bakım ihtiyacını belirleyin. Pediatri hemşireliğinde kanıta dayalı bakımın durumu. Kanıt türleri ve düzeyleri-kanıt incelemesi. Kanıta dayalı bakımın geliştirilmesi ve denetimi. Kanıta dayalı bakımın yansıması; çocuk, aile, hemşireler, kurumlar, etik ve değişim. Kanıta dayalı pediatrik hemşireliğin önündeki engeller. Pediatri hemşireliğinde kanıta dayalı bakımın kaynakları. Pediatri hemşireliğinde kanıta dayalı bakım için araştırma tasarlayın. Pediatri hemşireliğinde kanıta dayalı bakım örnekleri
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Kanıt- Kanıt temelli uygulama
 Hafta 2Kanıt temelli hemşirelik kavramı ve tarihçesi
 Hafta 3Kanıt temelli bakım ihtiyacının belirlenmesi
 Hafta 4Çocuk hemşireliğinde kanıt temelli bakım durumu
 Hafta 5Kanıt türleri ve düzeyleri-Kanıtların gözden geçirilmesi
 Hafta 6Kanıt temelli bakımın geliştirilmesi ve denetlenmesi
 Hafta 7Kanıt temelli bakımın yansıması; çocuk, aile, hemşire, kurum, etik ve değişim.
 Hafta 8Kanıt temelli çocuk hemşireliğinde engeller.
 Hafta 9Ara sınav
 Hafta 10Çocuk hemşireliğinde kanıta temelli bakım kaynakları
 Hafta 11Çocuk hemşireliğinde Kanıt temelli bakım için araştırma önerisi hazırlama
 Hafta 12Çocuk hemşireliğinde kanıt temelli bakım örnekleri
 Hafta 13Çocuk hemşireliğinde kanıta dayalı uygulamalarla ilgili yenilikçi yaklaşımlar
 Hafta 14Çocuk hemşireliğinde kanıta dayalı uygulamalarla ilgili geliştirilen yeni ürünler
 Hafta 15Çocuk hemşireliğinde belirlenen bir sorunla ilgili yenilikçi ürün tasarlama
 Hafta 16Bitirme sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Çavuşoğlu, H. (2017). Çocuk Sağlığı Hemşireliği, 9. Baskı. Ankara: Sistem Ofset
2Conk Z (Ed), Başbakkal (Ed), Bal Yılmaz (Ed), Bolışık (Ed). Pediadri hemşireliği. Akademisyen Tıp Kitapevi. Ankara, 769-822, 2013.
3Töruner K.E.,Büyükgönenç L. Çocuk sağlığı temel hemşirelik yaklaşımları. Gökçe Ofset, Ankara,836-894, 2011.
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 1 20/04/2022 1 30
Sunum 14 23/02/2022
2
9
16
23
30/2022
6
13
27/04/2022
11
18
25/05/2022
1/06/2022
3 20
Dönem sonu sınavı 1 8/06/2022 2 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Sınıf dışı çalışma 3 14 42
Laboratuar çalışması 1 14 14
Arasınav için hazırlık 2 8 16
Arasınav 2 8 16
Ödev 2 14 28
Dönem sonu sınavı için hazırlık 1 6 6
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü151