|
HEM6021 | Çocuk Hemşireli.Kanıt Temelli Bakım | 2+0+1 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 1 saat laboratuar | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. İlknur KAHRİMAN | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Çocuk sağlığının gelişimi için kanıta dayalı araştırmalar yapabilen, çocuk hasta ve ailelerine kanıta dayalı bakım verebilen ve sorunlara bilimsel olarak çözüm üretebilen hemşireler yetiştirmek. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | Kanıta dayalı hemşirelik bakımının önemini kavrar. | 8,9 | 1,4,5, | PK - 2 : | Kanıta dayalı hemşirelik bakım uygulamalarını literatürden takip edebilir. | 8,9 | 1,4,5, | PK - 3 : | Sağlık bakımına, politikalara ve kanıta dayalı uygulamalarına katkı sağlayacak bilgileri üretmek ve geliştirmek için teorilere dayalı araştırmalar yapabilir. | 8,9 | 1,4,5, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Kanıta dayalı uygulama. Kanıta dayalı hemşirelik ve tarihçesi. Kanıta dayalı bakım ihtiyacını belirleyin. Pediatri hemşireliğinde kanıta dayalı bakımın durumu. Kanıt türleri ve düzeyleri-kanıt incelemesi. Kanıta dayalı bakımın geliştirilmesi ve denetimi. Kanıta dayalı bakımın yansıması; çocuk, aile, hemşireler, kurumlar, etik ve değişim. Kanıta dayalı pediatrik hemşireliğin önündeki engeller. Pediatri hemşireliğinde kanıta dayalı bakımın kaynakları. Pediatri hemşireliğinde kanıta dayalı bakım için araştırma tasarlayın. Pediatri hemşireliğinde kanıta dayalı bakım örnekleri |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Kanıt- Kanıt temelli uygulama | | Hafta 2 | Kanıt temelli hemşirelik kavramı ve tarihçesi | | Hafta 3 | Kanıt temelli bakım ihtiyacının belirlenmesi | | Hafta 4 | Çocuk hemşireliğinde kanıt temelli bakım durumu | | Hafta 5 | Kanıt türleri ve düzeyleri-Kanıtların gözden geçirilmesi | | Hafta 6 | Kanıt temelli bakımın geliştirilmesi ve denetlenmesi | | Hafta 7 | Kanıt temelli bakımın yansıması; çocuk, aile, hemşire, kurum, etik ve değişim. | | Hafta 8 | Kanıt temelli çocuk hemşireliğinde engeller. | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Çocuk hemşireliğinde kanıta temelli bakım kaynakları | | Hafta 11 | Çocuk hemşireliğinde Kanıt temelli bakım için araştırma önerisi hazırlama | | Hafta 12 | Çocuk hemşireliğinde kanıt temelli bakım örnekleri | | Hafta 13 | Çocuk hemşireliğinde kanıta dayalı uygulamalarla ilgili yenilikçi yaklaşımlar
| | Hafta 14 | Çocuk hemşireliğinde kanıta dayalı uygulamalarla ilgili geliştirilen yeni ürünler | | Hafta 15 | Çocuk hemşireliğinde belirlenen bir sorunla ilgili yenilikçi ürün tasarlama | | Hafta 16 | Bitirme sınavı | | |
1 | Çavuşoğlu, H. (2017). Çocuk Sağlığı Hemşireliği, 9. Baskı. Ankara: Sistem Ofset | | 2 | Conk Z (Ed), Başbakkal (Ed), Bal Yılmaz (Ed), Bolışık (Ed). Pediadri hemşireliği. Akademisyen Tıp Kitapevi. Ankara, 769-822, 2013. | | 3 | Töruner K.E.,Büyükgönenç L. Çocuk sağlığı temel hemşirelik yaklaşımları. Gökçe Ofset, Ankara,836-894, 2011. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 1 | 20/04/2022 | 1 | 30 | Sunum | 14 | 23/02/2022 2 9 16 23 30/2022 6 13 27/04/2022 11 18 25/05/2022 1/06/2022 | 3 | 20 | Dönem sonu sınavı | 1 | 8/06/2022 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Laboratuar çalışması | 1 | 14 | 14 | Arasınav için hazırlık | 2 | 8 | 16 | Arasınav | 2 | 8 | 16 | Ödev | 2 | 14 | 28 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 6 | 6 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 151 |
|