Türkçe | English
SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI
HEMŞİRELİK DOKTORA
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/sbf
Tel: +90 0462 +90 462 230 04 76
SABE
SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI / HEMŞİRELİK DOKTORA
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

HEM6015Hemşirelik Sınıflama Sistemleri3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiDoktora
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüHEMŞİRELİK ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Havva ÖZTÜRK
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Dersin amacı, öğrencilerin hemşirelik sınıflama sistemlerinin önemini kavrayıp, bu sistemleri hemşirelik hizmetleri uygulamalarına uyarlama becerisini kazanmasıdır.
 
Program KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
PK - 1 : Hemşirelik terminolojisi ile hemşirelikte taksonominin önemini kavrar.1,141,5,
PK - 2 : Hemşirelik sınıflama sistemlerinin tarihsel gelişimini bilir.1,141,5,
PK - 3 : Hemşirelik sınıflama sistemlerini uygulamada kullanır.1,141,5,
PK - 4 : Hemşirelik sınıflama sistemlerinin bilgisayar destekli hemşirelik sürecinin kullanımındaki öneminin farkında olur.1,141,5,
PK - 5 : Seçilen bir sınıflama sistemine göre bir vaka sunumu örneği hazırlar.1,141,5,
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Hemşirelikte Ortak Dil Oluşturmanın ve Hemşirelik Terminolojisi ile Hemşirelikte Taksonominin Önemi, Hemşirelik Süreci Tanıma, Hemşirelik Sınıflama Sistemlerine Genel Bakış ve Tarihsel Gelişimi, NANDA Taksonomisi (güncel tanılarla birlikte), Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması (NIC), Hemşirelik Sonuçları Sınıflaması (NOC), Uluslararası Hemşirelik Uygulamaları Sınıflandırılması (ICNP), Klinik bakım sınıflandırma sistemi (CCC Sistem), Evde Sağlık Bakım Sınıflandırması (HHCC), OMAHA, Hemşirelik Sınıflama Sistemlerinin Bilgisayar Destekli Hemşirelik Sürecinin Kullanımındaki Önemi ve Yeri, Örnekleri, Vaka Sunumları
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Dersin Tanıtımı ve Beklentiler Hemşirelikte ortak dil oluşturmanın ve Hemşirelik Terminolojisi ile Hemşirelikte Taksonominin Önemi
 Hafta 2Hemşirelik Süreci Tanıma - Veri toplama - Amaç (Hedef) - Girişim (Planlama Aşaması) - Uygulama - Değerlendirme
 Hafta 3Hemşirelik Sınıflama Sistemlerine Genel Bakış ve Tarihsel Gelişimi
 Hafta 4NANDA Taksonomisi (güncel tanılarla birlikte)
 Hafta 5Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması (NIC)
 Hafta 6Hemşirelik Sonuçları Sınıflaması (NOC)
 Hafta 7Uluslararası Hemşirelik Uygulamaları Sınıflandırılması (ICNP)
 Hafta 8Klinik bakım sınıflandırma sistemi (CCC Sistem)
 Hafta 9Ara Sınav
 Hafta 10Evde Sağlık Bakım Sınıflandırması (HHCC)
 Hafta 11OMAHA
 Hafta 12Hemşirelik Sınıflama Sistemlerinin Bilgisayar Destekli Hemşirelik Sürecinin Kullanımındaki Önemi ve Yeri, Örnekleri
 Hafta 13Vaka Sunumları
 Hafta 14Vaka Sunumları
 Hafta 15Vaka Sunumları
 Hafta 16Final Sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
 
İlave Kaynak
1Birol L. 2016; Hemşirelik süreci, Etki Matbacılık Yayıncılık Ltd. Şti., İzmir.
2Erdemir, F., Kav, S.., Yılmaz, A.A., 2017; Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması (NIC). Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.
3Moorhead, S., Johnson, M., Maas, M. L., & Swanson, E. 2018; Nursing Outcomes Classification (NOC)-e-book: Measurement of health outcomes. Elsevier Health Sciences.
4Butcher, H. K., Bulechek, G. M., Dochterman, J. M., & Wagner, C. M. 2018; Nursing interventions classification (NIC)-E-Book. Elsevier Health Sciences.
5Saba VK. 2007; Clinical Care Classification (CCC) system manual. New York: Springer Publishıng Company.
6Carpenito-Moyet L J. 2004; Handbook of Nursing Dıagnosis (Erdemir F, Trans ), 10th edn. Nobel Tıp Kitapevi, Ankara.
7Johnson, M., Bulechek, G., Butcher, H., Maas, M., & Swanson, E. 2012; NOC and NIC linkages to NANDA-I and clinical conditions: Supporting critical reasoning and quality care. Elsevier/Mosby.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 2021 1 50
Dönem sonu sınavı 16 2022 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 2 14 28
Laboratuar çalışması 0 0 0
Arasınav için hazırlık 3 1 3
Arasınav 1 1 1
Uygulama 0 0 0
Klinik Uygulama 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje 0 0 0
Kısa sınav 0 0 0
Dönem sonu sınavı için hazırlık 3 2 6
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Diğer 1 0 0 0
Diğer 2 0 0 0
Toplam Çalışma Yükü81