|
HEM6015 | Hemşirelik Sınıflama Sistemleri | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Havva ÖZTÜRK | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrencilerin hemşirelik sınıflama sistemlerinin önemini kavrayıp, bu sistemleri hemşirelik hizmetleri uygulamalarına uyarlama becerisini kazanmasıdır. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | Hemşirelik terminolojisi ile hemşirelikte taksonominin önemini kavrar. | 1,14 | 1,5, | PK - 2 : | Hemşirelik sınıflama sistemlerinin tarihsel gelişimini bilir. | 1,14 | 1,5, | PK - 3 : | Hemşirelik sınıflama sistemlerini uygulamada kullanır. | 1,14 | 1,5, | PK - 4 : | Hemşirelik sınıflama sistemlerinin bilgisayar destekli hemşirelik sürecinin kullanımındaki öneminin farkında olur. | 1,14 | 1,5, | PK - 5 : | Seçilen bir sınıflama sistemine göre bir vaka sunumu örneği hazırlar. | 1,14 | 1,5, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Hemşirelikte Ortak Dil Oluşturmanın ve Hemşirelik Terminolojisi ile Hemşirelikte Taksonominin Önemi, Hemşirelik Süreci Tanıma, Hemşirelik Sınıflama Sistemlerine Genel Bakış ve Tarihsel Gelişimi, NANDA Taksonomisi (güncel tanılarla birlikte), Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması (NIC), Hemşirelik Sonuçları Sınıflaması (NOC), Uluslararası Hemşirelik Uygulamaları Sınıflandırılması (ICNP), Klinik bakım sınıflandırma sistemi (CCC Sistem), Evde Sağlık Bakım Sınıflandırması (HHCC), OMAHA, Hemşirelik Sınıflama Sistemlerinin Bilgisayar Destekli Hemşirelik Sürecinin Kullanımındaki Önemi ve Yeri, Örnekleri, Vaka Sunumları |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Dersin Tanıtımı ve Beklentiler
Hemşirelikte ortak dil oluşturmanın ve Hemşirelik Terminolojisi ile Hemşirelikte Taksonominin Önemi | | Hafta 2 | Hemşirelik Süreci Tanıma
- Veri toplama - Amaç (Hedef) - Girişim (Planlama Aşaması) - Uygulama - Değerlendirme
| | Hafta 3 | Hemşirelik Sınıflama Sistemlerine Genel Bakış ve Tarihsel Gelişimi | | Hafta 4 | NANDA Taksonomisi (güncel tanılarla birlikte) | | Hafta 5 | Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması (NIC) | | Hafta 6 | Hemşirelik Sonuçları Sınıflaması (NOC) | | Hafta 7 | Uluslararası Hemşirelik Uygulamaları Sınıflandırılması (ICNP) | | Hafta 8 | Klinik bakım sınıflandırma sistemi (CCC Sistem) | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Evde Sağlık Bakım Sınıflandırması (HHCC) | | Hafta 11 | OMAHA | | Hafta 12 | Hemşirelik Sınıflama Sistemlerinin Bilgisayar Destekli Hemşirelik Sürecinin Kullanımındaki Önemi ve Yeri, Örnekleri | | Hafta 13 | Vaka Sunumları | | Hafta 14 | Vaka Sunumları | | Hafta 15 | Vaka Sunumları | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Birol L. 2016; Hemşirelik süreci, Etki Matbacılık Yayıncılık Ltd. Şti., İzmir.
| | 2 | Erdemir, F., Kav, S.., Yılmaz, A.A., 2017; Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması (NIC). Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. | | 3 | Moorhead, S., Johnson, M., Maas, M. L., & Swanson, E. 2018; Nursing Outcomes Classification (NOC)-e-book: Measurement of health outcomes. Elsevier Health Sciences. | | 4 | Butcher, H. K., Bulechek, G. M., Dochterman, J. M., & Wagner, C. M. 2018; Nursing interventions classification (NIC)-E-Book. Elsevier Health Sciences. | | 5 | Saba VK. 2007; Clinical Care Classification (CCC) system manual. New York: Springer Publishıng Company. | | 6 | Carpenito-Moyet L J. 2004; Handbook of Nursing Dıagnosis (Erdemir F, Trans ), 10th edn. Nobel Tıp Kitapevi, Ankara. | | 7 | Johnson, M., Bulechek, G., Butcher, H., Maas, M., & Swanson, E. 2012; NOC and NIC linkages to NANDA-I and clinical conditions: Supporting critical reasoning and quality care. Elsevier/Mosby. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 2021 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 2022 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 3 | 1 | 3 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 2 | 6 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 81 |
|