|
HEM6044 | Okul Sağlığı Hemşireliği | 4+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Havva KARADENİZ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu ders, okul çağı çocuklarının sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sağlıklı bir toplum oluşturulması için okul sağlığı hemşirelerinin önemini öğretir. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | okul sağlığı hemşireliği alanına ilişkin bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir | 1,8,9 | 1,5, | PK - 2 : | okul sağlığı hemşireliği alanına yenilik getirecek bir konuyu sistematik olarak inceleyebilir | 1,8,9 | 1,5, | PK - 3 : | okul sağlığı hemşireliği alanına yönelik kanıta dayalı araştırmalar yapabilir | 1,8,9 | 1,5, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Okul sağlığı kavramı ve tarihçesi
Okul sağlığı hemşiresi, görev, yetki ve sorumlulukları
Okul çevresi
Okul çocuklarında büyüme ve gelişme
Okul çocuklarında görme sağlığı
Okul çocuklarında işitme sağlığı
Okul çocuklarında ağız ve diş sağlığı
Bulaşıcı hastalıklarla mücadele
Ruh sağlığı sorunları
Sağlığı koruma ve geliştirme
Enfeksiyon hastalıkları
Beslenme ile ilişkili hastalıklar
Acil durumlara yaklaşım
Okul çalışanlarının sağlığı
|
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Okul sağlığı kavramı ve tarihçesi | | Hafta 2 | Okul sağlığı hemşiresi, görev, yetki ve sorumlulukları | | Hafta 3 | Okul çevresi | | Hafta 4 | Okul çocuklarında büyüme ve gelişme | | Hafta 5 | Okul çocuklarında görme sağlığı | | Hafta 6 | Okul çocuklarında işitme sağlığı | | Hafta 7 | Okul çocuklarında ağız ve diş sağlığı | | Hafta 8 | Bulaşıcı hastalıklarla mücadele | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Ruh sağlığı sorunları | | Hafta 11 | Sağlığı koruma ve geliştirme | | Hafta 12 | Enfeksiyon hastalıkları | | Hafta 13 | Beslenme ile ilişkili hastalıklar | | Hafta 14 | Acil durumlara yaklaşım | | Hafta 15 | Okul çalışanlarının sağlığı | | Hafta 16 | Yarıyıl sonu sınavı | | |
1 | Bertan M, Güler Ç. (1997). Halk Sağlığı Temel Bilgiler, 2. Baskı, Güneş Kitabevi, Ankara. | | 2 | Selekman J. (2006) School health nursing: A Comprehensive Text. F. A. Davis Company. | | |
1 | Erefe İ. (Ed.)(1998) Halk Sağlığı Hemşireliği El Kitabı. Vehbi Koç Yayınları, İstanbul. | | 2 | Lewis KD, Bear BJ. (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals. Elseiver 3th edition. | | 3 | Dirican R, Bilgel N. (1993) Halk Sağlığı (Toplum Hekimliği). II.Baskı. Uludağ Üni. Basımevi. | | 4 | Stanhope M, Lancaster J. (2000) Community and Public Health Nursing. Fifth Edition. | | 5 | Clark JM. Community Health Nursing:Caring for Population. 4th Edition. | | 6 | Jarvis L. (1981) Community Health Nursing. F.A. Davis Comp., Philedelphia. | | 7 | Güler Ç, Akın L. (2006) Halk Sağlığı Temel Bilgiler.Hacettepe Üni.Yayınları, Ankara. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 03/12/2020 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 12/01/2021 | 1,30 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 2 | 8 | 16 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Proje | 2 | 14 | 28 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 8 | 16 | Dönem sonu sınavı | 1.3 | 1 | 1.3 | Toplam Çalışma Yükü | | | 146.3 |
|