|
HEM6032 | Kadın Sağ.ve Doğ.Hemşireli.Yen. | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Songül AKTAŞ | Diğer Öğretim Üyesi | Doç.Dr. Songül AKTAŞ, Doç.Dr. Kıymet Yeşilçiçek ÇALIK | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu derste öğrenciye, kadın sağlığı alanındaki yenilikleri bilme ve bu yeniliklere göre kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarını analiz ve sentez etme bilgi ve becerilerinin kazandırılması amaçlanmıştır. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | Doğum, kadın sağlığı ve jinekoloji hemşireliği hakkında yeni gelişmeleri ve kavramları inceleyebilme
| 1,8,11,15 | 1,3,5,6 | PK - 2 : | Obstetri ve jinekoloji alanında kanıta dayalı olarak yapılan çalışmaları takip edebilme ve hemşirelik bakımını bütüncül olarak planlayabilme | 1,8,11,15 | 1,3,5,6 | PK - 3 : | Kadın sağlığı alanında kullanılabilecek bakım modellerini öğrenebilme ve uygulayabilme. | 1,8,11,15 | 1,3,5,6 | PK - 4 : | Araştırma ile sorunları saptayabilme
| 1,8,11,15 | 1,3,5,6 | PK - 5 : | Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği ile ilgili konularda strateji ve politika planları geliştirebilme | 1,8,11,15 | 1,3,5,6 | PK - 6 : | Kanıta dayalı bilimsel araştırma ve projeler planlayabilme.
| 1,8,11,15 | 1,3,5,6 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Yenilik kavramının çok yönlü ele alınması , yenilik ve inovasyon kavramının açıklaştırılması
Gebelikte cerrahi girişimler ve postmortem doğum
Perinatolojide kanıta dayalı uygulamalar
Sezaryen sonrası vajinal doğum ve kanıta dayalı uygulamalar
Kadına yönelik şiddetin önlenmesinde yenilikler
Doğumun I. ve II. evresinde kanıta dayalı uygulamalar
Doğumun III. evresinde ve postpartum dönemde kanıta dayalı uygulamalar
Jinekolojik kanserler ve fertilitede koruyucu yaklaşımlar ve bu alandaki yeni tedaviler
İnfertilite ve yardımcı üreme tekniklerinde yenilikler
Menapozda ve yenilikler
Meme kanseri tanı ve tedavisinde yenilikler
Emzirme ve yenilikler
Engelli kadınların üreme sağlığı sorunlarına yönelik yenilikler
Yenidoğan bakımına yönelik yenilikler
|
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Yenilik kavramının çok yönlü ele alınması , yenilik ve inovasyon kavramının açıklaştırılması | | Hafta 2 | Gebelikte cerrahi girişimler ve postmortem doğum
| | Hafta 3 | Perinatolojide kanıta dayalı uygulamalar
| | Hafta 4 | Sezaryen sonrası vajinal doğum ve kanıta dayalı uygulamalar
| | Hafta 5 | Engelli kadınların üreme sağlığı sorunlarına yönelik yenilikler | | Hafta 6 | Doğumun I. ve II. evresinde kanıta dayalı uygulamalar
| | Hafta 7 | Doğumun III. evresinde ve postpartum dönemde kanıta dayalı uygulamalar
| | Hafta 8 | Jinekolojik kanserler ve fertilitede koruyucu yaklaşımlar ve bu alandaki yeni tedaviler
| | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | İnfertilite ve yardımcı üreme tekniklerinde yenilikler
| | Hafta 11 | Menapozda kanıta dayalı uygulamalar, osteoporoz ve hormon replasman tedavisinde yenilikler
| | Hafta 12 | Meme kanseri tanı ve tedavisinde yenilikler
| | Hafta 13 |
Kadına karşı şiddeti önlemede yenilikler | | Hafta 14 | Anne bebek baba bağlanması kanıta dayalı uygulamalar
| | Hafta 15 | Aktif doğum yaklaşımının kanıta dayalı uygulamalar ile incelenmesi
m exam
| | Hafta 16 | Final sınavı
| | |
1 | Aktaş S. 2018; Gebeliğin Erken Dönemindeki Obstetrik Riskler, Fetal Anomaliler ve Fetal Sağlığın Değerlendirilmesi (Ebelere Yönelik). 1. Basım. Modern Tıp Kitabevi, Ankara. | | 2 | Arslan-Özkan H. 2019. Hemşirelik ve ebelik için kadın sağlığı ve hastalıkları. 1. baskı. Akademisyen kitap evi, Ankara. | | 3 | Taşkın L. 2016; Doğum ve kadın sağlığı hemşireliği. IX baskı. Dünya tıp kitapevi, Ankara. | | |
1 | Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü 2018 Türkiye Nüfus ve Sağlık Araştırması (TNSA). Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü, T.C. Kalkınma Bakanlığı ve TÜBİTAK, Ankara, Türkiye. 2019. http://www.hips.hacettepe.edu.tr/tnsa2018/rapor/TNSA2018_ana_Rapor.pdf. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 22-28/11/2021 | 2 | 30 | Sunum | 1 2 3 4 5 6 7 8 10 11 12 13 14 15 | 27/09/2021-08/01/2021 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 10-23/01/2021 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 2 | 14 | 28 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 5 | 5 | 25 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 14 | 42 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 1 | 3 | 3 | Toplam Çalışma Yükü | | | 198 |
|