|
OREN2006 | Ekonomi | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ORMAN ENDÜSTRİSİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Kadri Cemil AKYÜZ | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilere ekonominin temel konularını grafiksel ve rakamsal ifadeler yardımıyla anlatmak, öğrencilerin ekonomik problemler hakkında bilgi sahibi olmalarını ve edinilen bilgilerin uygulamaya aktarımı konusunu sağlamak. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | ekonominin ve ekonomik kaynaklarının tanımını yapar. | 7,8,10 | 1 | ÖK - 2 : | Talep, arz ve piyasa fiyatının oluşumunu takip eder ve esneklik katsayılarını hesaplar. | 7,8,10 | 1 | ÖK - 3 : | üretim maliyetlerini tespit edip, hesaplar. | 7,8,10 | 1 | ÖK - 4 : | piyasalar hakkında bilgi sahibi olur, tam ve eksik rekabet piyasalarını değerlendirir. | 7,8,10 | 1 | ÖK - 5 : | para, mali kurumlar, Merkez bankası ve diğer kurumlar hakkında bilgi sahibi olur. | 7,8,10 | 1 | ÖK - 6 : | ekonomik büyüme ve kalkınma düzeylerini hesaplar ve miili gelir rakamlarını değerlendirir. | 7,8,10 | 1 | ÖK - 7 : | uluslarası ticaretin temellerini ve gereklerini öğrenir. | 7,8,10 | 1 | ÖK - 8 : | tüketici davranışlarını değerlendirir. | 7,8,10 | 1 | ÖK - 9 : | enflasyon hesabını yapar, türlerini tanımlar. | 7,8,10 | 1 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Ekonomi dersinin temel amacı öğrencilerin ekonominin varlığının neye dayandığının ve kaynaklarla ihtiyaçlar arasında oluşan dengesizliğin çözümünün nasıl olabileceğinin incelenmesidir. Arz, ve talep tanımlamaları, etkileyen faktörler, Esneklik katsayılarının hesaplanması ve değerlendirilmesi Tüketici ve Üretici Rantı, Tüketici Seçimi, Kayıtsızlık Eğrileri, Piyasa Fiyat Oluşumu, Denge Fiyatı, Karaborsa Fiyatı, Fayda, Üretim, Maliyetler, Piyasa Yapıları, Tam Rekabet Piyasası ve Eksik Rekabet Piyasaları, Milli Hasıla, İstihdam, Ekonomik Büyüme, Eflasyon, türleri ve sonuçları , Tüketici davranışları |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | İktisadin tanımı ve temel kavramlar | | Hafta 2 | Kıtlık, tercih, fayda | | Hafta 3 | Arz ve talep | | Hafta 4 | Esneklik | | Hafta 5 | Arz ve talep uygulamaları | | Hafta 6 | Üretim ve maliyetler | | Hafta 7 | Tam rekabet piyasası | | Hafta 8 | Eksik rekabet piyasaları | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Kamusal mallar ve dışsallık | | Hafta 11 | Milli Gelir Muhasebesi | | Hafta 12 | Kısa Sınav | | Hafta 13 | Milli Gelir Muhasebesi | | Hafta 14 | Para para teorisi ve politikası | | Hafta 15 | Toplam arz, toplam talep ve enflasyon | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Ekonomi, Derek Lobley, Özgün Matbaacılık A.Ş., Ankara, 1995. | | |
1 | İktisat Bilimine Giriş, Prof. Dr. Zeyyat Hatipoğlu, İstanbul İşletme Fakültesi Yayın No: 220, İstanbul 1989. | | 2 | İktisat, Prof. Dr. Cem Alpar, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul 1986. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 11/04/2019 | 2 | 35 | Kısa sınav | 12 | 30/04/2019 | 2 | 15 | Dönem sonu sınavı | 16 | 23/05/2019 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 9 | 27 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 3 | 6 | 18 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 3 | 12 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 91 |
|