Türkçe | English
ORMAN FAKÜLTESİ / ORMAN ENDÜSTRİSİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
https://www.ktu.edu.tr/oem
Tel: +90 0462 +90 (462) 3773248
ORF
ORMAN FAKÜLTESİ / ORMAN ENDÜSTRİSİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

OREN3011Pazarlama2+0+0AKTS:3
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüORMAN ENDÜSTRİSİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiDoç. Dr. İlker AKYÜZ
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, öğrencileri temel pazarlama ve orman ürünleri pazarlama bilgileri ile donatmaktır.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : pazarlama, pazarlama karması ve pazarlama yönetiminin tanımını yapar.8,101,2,3
ÖK - 2 : pazarlama çevre koşullarının neler olduğunu ve nelerden etkilendiğini bilir.8,101
ÖK - 3 : pazar türlerini ayırt eder ve hedef pazar seçimini en optimum şekilde yapar.8,101,3,5
ÖK - 4 : tüketicilerin satın alma davranışlarını öğrenir ve tüketicilerin nelerden etkilendiklerini bilir ve değerlendirir.8,101,3,4,5
ÖK - 5 : ürün ve ürün çeşitleri kavramını tanımlar.8,101
ÖK - 6 : ürünleri sınıflandırarak ürünün yaşam sürecini, yeni ürün geliştirmeyi, ürün konumlandırmayı bilir ve değerlendirir.8,101,3
ÖK - 7 : dağıtım kanalları çeşitleri ve dağıtım kanalında yapılan eylemleri bilir ve uygular.8,101,3
ÖK - 8 : fiyat ve fiyatlandırmada dikkat edilecek hususları bilir, fiyat politikaları belirleyebilir.8,101
ÖK - 9 : satış çabaları kavramlarını, müşteri ile iletişim kurmayı ve satış çabaları için yapılacak eylemleri bilir.8,101
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Pazarlama kavramı, pazarlamanın tarihsel gelişimi, pazarlama yaklaşımları, pazarlama çevresi, tüketici davranışı ve etkili olan değişkenler, endüstriyel pazarlar, Pazar bölümlendirme ve hedef pazarlama, pazarlama ve etik, stratejik pazarlama, pazarlama karması (mamul, fiyat, dağıtım kanalı ve fiziksel dağıtım, tutundurma) , uluslar arası pazarlama.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Pazarlamanın Tanımı- Pazarlama Eylemleri-Pazarlama Karması Kavramı
 Hafta 2Pazarlama Yönetimi-Pazarlamanın Çevre Koşulları- Pazarlama Sistemi
 Hafta 3Pazar Kavramı-Pazar Türleri- Hedef Pazarın Seçimi- Pazar Bölümleme
 Hafta 4Tüketicilerin Satınalma Davranışları- Örgütsel Pazarlar ve Satınalma Davranışları
 Hafta 5Mal Kavramı-Malların ve Hizmetlerin Sınıflandırılması-Mal Karması Kavramı
 Hafta 6Yeni Mal Kavramı- Moda- Malın Yaşam Süreci Kavramı- Yeni mal Geliştirme
 Hafta 7Dağıtım Kanalı Kavramı- Aracı Pazarlama İşletmeleri- Dağıtım Kanalının Çeşitleri
 Hafta 8Dağıtım Kanalında Çatışma-Dağıtım Kanalının Seçimi-Fiziksel Dağıtım
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Toptancılık-Perakendecilik
 Hafta 11Fiyat Kavramı- Fiyatlamada Gözönünde Tutulacak Etkenler
 Hafta 12Fiyatlama Yöntemleri- Fiyat Değişiklikleri ve Karşı Tepkiler
 Hafta 13Fiyat Politikaları- Fiyatlama Süreci
 Hafta 14Satış Çabaları Kavramı- Satış Çabalarının Türleri
 Hafta 15Satış Çabalarının Amacı ve Satış Çabası Yönteminin Seçimi
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Pazarlama Kavramlar Kararlar Cemalcılar, İ., 1998, Beta Basım Yayım, Yayın No:422,İstanbul.
 
İlave Kaynak
1Pazarlama Yönetimi (Stratejik ve Global Yaklaşım), İslamoğlu, A.H., 1999, Beta Basım Yayım, Yayın No:909, İstanbul.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 16/11/2018 0,45 50
Dönem sonu sınavı 17 10/01/2020 0.45 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 3 14 42
Laboratuar çalışması 0 0 0
Arasınav için hazırlık 3 7 21
Arasınav 0 1 0
Uygulama 0 0 0
Klinik Uygulama 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje 0 0 0
Kısa sınav 0 0 0
Dönem sonu sınavı için hazırlık 3 11 33
Dönem sonu sınavı 0 1 0
Diğer 1 0 0 0
Diğer 2 0 0 0
Toplam Çalışma Yükü138