Türkçe | English
ORMAN FAKÜLTESİ / ORMAN MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.orman.ktu.edu.tr/om/index.html
Tel: +90 0462 3772805
ORF
ORMAN FAKÜLTESİ / ORMAN MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

ISBO3010Ölçme ve Değerlendirme3+0+0AKTS:3
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüSOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiÖĞR. GÖR. Ender İSKURT,
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemini kavratmak, farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını kavratmak, ölçme ?değerlendirme amaçlı kullanılacak araçlar geliştirme becerisi kazandırmak, alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerini kavratmak
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : öğretimde kullanılan ölçme ve değerlendirme kavramlarını tanımlayacak.1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16
ÖK - 2 : ölçme aracı geliştirmede kullanılan istatistikleri açıklayacak.
ÖK - 3 : performans değerlendirme amaçlı ölçme aracı hazırlayacak.
ÖK - 4 : ölçme aracının geçerliğini ve güvenirliğini belirleyecek.
ÖK - 5 : ölçme aracından elde edilen sonuçları değerlendirecek.
ÖK - 6 : öğrenme çıktılarını değerlendirip nota dönüştürecek.
ÖK - 7 : eğitimde kullanılan çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşım, yöntem ve tekniklerini bilecek
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık) , eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri, geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler) , öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirme, özdeğerlendirme, tutum ölçekleri) , ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme, alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi
 Hafta 2 Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Çepni, S., Akyıldız,. S. (editörler), 2009; Ölçme ve Değerlendirme, Celepler Matbaacılık, Trabzon
 
İlave Kaynak
1Karip, E. (Ed.), 2007; Ölçme ve Değerlendirme, Pegema Yayıncılık, Ankara
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 14/04/2019 1 50
Dönem sonu sınavı 16 08/06/2019 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 2 14 28
Arasınav için hazırlık 6 1 6
Arasınav 1 1 1
Dönem sonu sınavı için hazırlık 6 1 6
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü84