|
SBE6002 | Academic Writing for Publication in English-I | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | Enstitü ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Raşide DAĞ AKBAŞ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilerin akademik yazım geleneklerini kavraması ve akademik bir makale metni yazabilmek için atılması gereken adımları öğrenmelerini amaçlamaktadır. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | İngilizce akademik yazım sürecine dair kuralları kavrayacak | | 3,6, | PK - 2 : | Akademik yazım sürecine dair atılması gereken adımları tanıyacak | | 3,6, | PK - 3 : | İngilizce yayınlanabilir akademik bir makale oluşturabilecek | | 3,6, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Akademik yazım süreci, akademik yazımın günlük kullanılan dilden ayrılan yönleri, kendine has özellikleri kısacası akademik yazım geleneklerini kapsamaktadır. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Dersin tanıtımı ve dönem içi faaliyetlerin planlanması | | Hafta 2 | Akademik yazım ve genel özellikleri | | Hafta 3 | Akademik bir metnin yazım süreci | | Hafta 4 | Metin yapısı: paragraf ve deneme | | Hafta 5 | Akademik yazımda resmi dil kullanım kuralları | | Hafta 6 | Akademik yazımda resmi dil kullanım kuralları- uygulama | | Hafta 7 | Akademik yazımda hedef dilin doğru kullanımı | | Hafta 8 | Akademik metinlerde en sık karşılaşılan hatalar | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Akademik yazımda farklı kaynaklardan faydalanma ve metne yerleştirme | | Hafta 11 | Metiniçi atıf verme ve referans listesi hazırlama | | Hafta 12 | Akademik dürüstlük ve intihal sorunu | | Hafta 13 | Akademik bir makalenin yapısı ve düzenlenmesi | | Hafta 14 | Akademik bir makalenin bölümleri: Özetten Metod kısmına kadar | | Hafta 15 | Akademik bir makalenin bölümleri: Metod kısmından sonuç kısmına kadar | | Hafta 16 | Dönem ödevi teslimi | | |
1 | Geyte, E.V. (2013) Writing to Learn Better Academic Essays. London: Collins | | 2 | Bailey, S. (2011). Academic Writing: A Handbook for International Students. London: Routledge | | |
1 | Swales, J. & Feak, M. (2004), Academic Writing for Graduate Students: Essential Tasks and Skills (Ann Arbor, MI: University of Michigan Press). 3rd Edition | | 2 | Huff, A. 1999. Writing for Scholarly Publication. Thousand Oaks, CA: Sage Publications. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Yıl içi çalışma | 3 15 | 2024 | 1 | 20 | Ödev | 9 | 2024 | 1 | 30 | Dönem sonu sınavı | 16 | 05/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2.3 | 14 | 32.2 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Uygulama | 3 | 14 | 42 | Ödev | 2 | 14 | 28 | Proje | 3 | 3 | 9 | Diğer 1 | 2 | 16 | 32 | Toplam Çalışma Yükü | | | 185.2 |
|