|
ISBO2012 | Bilim, Teknoloji ve Sosyal Değişme | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Müslüme Melis SAVAŞ | Diğer Öğretim Üyesi | DR. ÖĞR. ÜYESİ Müslüme Melis ÇELİKTAŞ, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin en temel amacı katılımcıların bilimsel ve teknolojik farkındalıklarını arttırmaktır. Bu bağlamda, bilim ve teknolojinin doğası, geçmişten günümüze bilim ve teknolojideki gelişmeler ve bu gelişmelerin insan ve toplum hayatı üzerindeki etkilerinin kavratılması amaçlanmaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | bilim ve teknoloji arasındaki ilişkiyi açıklayacak. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16 | 1,5 | ÖK - 2 : | bilim ve teknolojinin sosyal değişime etkilerini açıklayacak. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16 | 1,5 | ÖK - 3 : | ünlü Türk ve yabancı bilim adamlarını tanıyacak. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16 | 1,5 | ÖK - 4 : | doku ve organ nakli, nano-teknoloji, gen teknolojisi gibi bilimsel gelişmelerin insan hayatına etkilerini tartışacak. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16 | 1,5 | ÖK - 5 : | hastalık ve sağlık, iklim değişimleri, ekosistem gibi güncel konuların hayatımız üzerine etkilerine tartışacak. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16 | 1,5 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bilim tarihi, bilim ve bilimin doğası, bilimsel okuryazarlık, teknoloji okuryazarlığı ve tasarım, bilim-teknoloji ve sosyal değişim, bilim-teknoloji ve toplum, atom, evren, insanoğlu ve genetic, değişen dünya, ekosistem, iklim, hastalık ve sağlık, biligisayarlar ve iletişim, nano teknoloji |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Bilim Tarihi | | Hafta 2 | Bilim Ve Bilimin Doğası | | Hafta 3 | Bilimsel Okuryazarlık | | Hafta 4 | Teknoloji Okuryazarlığı Ve Tasarım | | Hafta 5 | Bilim-Teknoloji Ve Sosyal Değişim | | Hafta 6 | Bilim-Teknoloji Ve Toplum | | Hafta 7 | Atom | | Hafta 8 | Evren | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Insanoğlu Ve Genetik | | Hafta 11 | Değişen Dünya (Coğrafya) | | Hafta 12 | Ekosistem | | Hafta 13 | Iklim | | Hafta 14 | Hastalık Ve Sağlık | | Hafta 15 | Bilgisayarlar Ve Iletişim | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Çepni, S., Ayvacı, H.Ş. ve Bacanak, A. (2009), Bilim-Teknoloji-Sosyal Değişim, Celepler Matbaacılıok, Trabzon. | | |
1 | Ata, B. (Ed). (2010). Bilim Teknoloji ve Sosyal Değişme, Pegem Akademi:Ankara. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 01/04/2019 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 21/05/2019 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 2 | 14 | 28 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 2 | 3 | 6 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 11 | 22 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 114 |
|