Türkçe | English
FEN FAKÜLTESİ / İSTATİSTİK ve BİLGİSAYAR BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/isbb
Tel: +90 0462 3773112
FENF
FEN FAKÜLTESİ / İSTATİSTİK ve BİLGİSAYAR BİLİMLERİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

SINO306Türkçe Öğretimi3+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüTEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiDOÇ. DR. TOLGA ERDOĞAN,DOÇ. DR. TOLGA ERDOĞAN,
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Dinleme, konuşma, okuma, yazma, görsel okuma ve görsel sunu becerilerini geliştirmek. Türkçeyi sevdirmek, doğru ve etkili kullanmalarını sağlamak. Metinler arası düşünme becerilerini geliştirerek söz varlığını zenginleştirmek. Bilgiye ulaşma, bilgiyi kullanma ve üretme becerilerini geliştirmek. Okuma sevgisini kazandırmak.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : dinleme, konuşma, okuma, yazma, görsel okuma ve görsel sunu konularında beceriler geliştirecekler1,2,3,6,8,9,10,11,12,13,14,15,16,171
ÖK - 2 : Türkçeyi sevme ve doğru kullanma konusunda duyarlılık kazanacaklar1,2,6,8,9,10,11,12,13,14,15,16,171
ÖK - 3 : Türkçe öğretiminde kullanacağı yöntem ve teknikler hakkında teorik ve pratik bilgiler edinecekler1,2,3,8,9,10,11,12,13,14,15,16,171
ÖK - 4 : ilköğretim Türkçe programını tanır, içeriği hakkında fikir sahibi olacaklar1,2,3,6,8,10,13,14,15,16,171
ÖK - 5 : Türkçe programının uygulanmasına yönelik pratik ve uygulamalı beceriler kazanacaklar1,2,3,6,8,9,10,11,12,13,14,15,16,171
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Türkçe öğretiminde kullanılabilecek çağdaş yöntem ve teknikler; okuma, yazma, dinleme, konuşma, görsel okuma ve sunu, anlama becerilerinin geliştirilmesi; okuma güçlüklerinin tanılanması ve giderilmesi; okuma metinlerinin yapısı; bilgilendirici ve hikaye edici metinlerin öğretimi, metinler arası okuma ve yazma; metinlerden anlam kurma, metinlerle ilgili sorular ve türleri; okuma ve yazma yoluyla eleştirel düşüncenin geliştirilmesi; hızlı okuma ve teknikleri; ana fikir öğretimi ve yöntemleri; okumanın amaçları, türleri ve kuralları; okuma, yazma, dinleme, konuşma ve anlamanın değerlendirilmesi; İlköğretim Türkçe programının incelenmesi, diğer derslerle ilişkisi, programa ilişkin örnek etkinlik uygulamaları.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Türkçe öğretiminin gelişimi ve Türkçe programı
 Hafta 2Dinleme- Konuşma
 Hafta 3Dinleme- Konuşma
 Hafta 4Okuma ve anlama
 Hafta 5Okuma ve anlama
 Hafta 6Okuma ve anlama
 Hafta 7Yazma eğitimi
 Hafta 8Yazılı anlatım biçimleri
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Görsel okuma ve sunum
 Hafta 11Medya okuryazarlığı
 Hafta 12Kelime haznesinin geliştirilmesi
 Hafta 13Kelime öğretimi ile ilgili yöntemler
 Hafta 14Şiir öğretimi
 Hafta 15Metinlerin yapısı ve anlam kurma, Sorular ve metinler arası okuma
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1İlköğretimde Türkçe ÖğretimiKIRKKILIÇ, Ahmet- AKYOL, Hayati 2007 ; Pegem Yayıncılık Ankara
2Türkçe Öğretimi YöntemleriAKYOL, Hayati 2008 ; Kök Yayıncılık Ankara
3Erdoğan, T. (2013). Türkçe Öğretiminde Yaratıcı Drama Uygulamaları. Ankara: Eğiten Kitap.
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 4/04/2016 1 30
Uygulama 11
12
13
14
18/04/2016
13/05/2016
5 20
Dönem sonu sınavı 16 23/05/2016 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 3 6 18
Laboratuar çalışması 0 0 0
Arasınav için hazırlık 3 6 18
Arasınav 1 1 1
Uygulama 3 5 15
Klinik Uygulama 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje 0 0 0
Kısa sınav 0 0 0
Dönem sonu sınavı için hazırlık 2 7 14
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Diğer 1 0 0 0
Diğer 2 0 0 0
Toplam Çalışma Yükü109