Türkçe | English
SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI
CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ TEZLİ Y. LİSANS
Ders Bilgi Paketi
http://www.katalog.ktu.edu.tr/DersBilgiPaketi/generalinfo.aspx?pid=1693&lang=1
Tel: +90 0462 04622300476 , 8854
SABE
SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI / CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ TEZLİ Y. LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

HCH5007Hemşireliğin Kavramsal Çerçevesi - I3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüHEMŞİRELİK ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Dilek ÇİLİNGİR
Diğer Öğretim ÜyesiDr. Öğr. Üyesi Bahar CANDAŞ ALTINBAŞ
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Öğrencilerin sağlıklı ya da hasta bireye hemşirelik bakımı verirken; mesleki bilgilerinin yanı sıra hemşirelik ile ilgili kavramları bilmesini, benimsemesini ve uygulamasını sağlamaktır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Lisans üstü düzeyde hemşirelik teorik bilgi ve uygulamalarına temel oluşturacak hemşirelik kavramlarını bilir ve ifade edebilir 1,11,14,153,5
ÖK - 2 : Sağlık, Çevre, İnsan ve Hemşirelik ile ilgili kavramlar arasındaki ilişkileri ifade edebilir1,11,14,153,5
ÖK - 3 : Lisans üstü düzeydeki hemşirelik uygulamalarında bilginin davranışa dönüştürülmesi için önemli olan kavramları benimseyebilir1,11,14,153,5
ÖK - 4 : Eleştirel düşünebilecek, mesleki güncel gelişmeleri izleyebilir ve uygulamaya aktarabilir1,11,14,153,5
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Hemşirelik ile ilgili temel kavram ve kuramlar; insan ve çevre kavramları ve birbiri ile ilişkileri;sağlık-hastalık kavramları; hemşirelik; mesleki tanımlar-ölçütler; hemşireliğin gelişimsel süreci, hemşirelik bakım planı ve modelleri; bütüncül bakış.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1İnsanın fiziksel ve duygusal gereksinimleri İnsanın sosyal, psikolojik, sosyal, kültürel yönü İnsan tutum, algı, davranış, inançları İnsan ilişkileri ve önemi İnsani değerler Kişiliğin gelişimi İnsan ve etki alanları
 Hafta 2İnsani yaşama felsefesi İnsanı insan yapan özellikler Kendini tanıma ve insanı anlama İnsan olarak kadın ve erkek İnsan iradesi ve önemi İnsanın gelişimi, değişimi ve yenilenmesi
 Hafta 3İdeal insan İnsan doğasını anlama İnsan ve sosyal ayna
 Hafta 4Ödev sunumu
 Hafta 5Çevrenin tanımı Çevrenin boyutları Biyolojik Çevre (beden içi ve beden dışı çevre) Fiziksel Çevre (çevre kirliliği, gürültü, barınma vb.) Sosyal Çevrenin Tanımı
 Hafta 6Hemşire kuramcılara göre çevre Çevre insan ilişkisi Çevre ile sağlık-hastalık ilişkisi
 Hafta 7Çevre İle İlgili Kanun, Yönetmelik ve Genelgeler Çevre Hukuku Dünya Çevre Günü Çevre İle İlgili Örgütler
 Hafta 8Hemşire teorisyenlere göre Sağlık Kavramı Bütüncül sağlık kavramı Sağlığın bileşenleri
 Hafta 9Ara Sınav
 Hafta 10Hastalık kavramı Hastalık Nedenleri: Tarihsel teori, Homeostatik Teori, Psikososyal Teori Tıbbi ve sosyolojik modele göre hastalık
 Hafta 11Sağlığın ölçülmesi Sağlığın korunması ve geliştirilmesi Sağlık Bakım uygulamalarını Etkileyen faktörler Sağlık Bakımında Kalite ve kalite ölçümü Koruyucu Sağlık Hizmetleri
 Hafta 12 Ödev sunumu
 Hafta 13Hemşire teorisyenlere göre hemşirelik tanımları Meslek ölçütleri
 Hafta 14Hemşireliğin rol ve sorumlulukları
 Hafta 15Holistik yaklaşım ve hemşirelik
 Hafta 16Bitirme Sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Ocakçı, A.F., Alpar, Ş.E. 2014; Hemşirelikte Kavram, Kuram ve Model Örnek, İstanbul Tıp Kitabevi
 
İlave Kaynak
1Öz, F. 2004; Sağlık Alanında Temel Kavramlar, İmaj İç ve Dış Tic. A.Ş., Ankara.
2Velioğlu, P.1999; Hemşirelikte Kavramlar ve Kuramlar, Alaş Ofset, İstanbul.
3Öğretim üyesinin önerdiği konuya ilişkin makale ve kitaplar
4Öğrencinin konuya ilişkin kütüphaneden ve elektronik kaynaktan ulaştığı makale ve kitaplar
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 25/11/2021 2 30
Sunum 1,2
3
4
5
6
7
8
10
11
13
14
15
30 Eylül, 7,14,21,28 Ekim, 4,11,18 Kasım, 2,9,16,23,30 Aralık, 6 Ocak 2 20
Dönem sonu sınavı 16 13/01/2022 2 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 10 14 140
Laboratuar çalışması 0 0 0
Arasınav için hazırlık 2 3 6
Arasınav 2 1 2
Uygulama 0 0 0
Klinik Uygulama 0 0 0
Ödev 4 4 16
Proje 0 0 0
Kısa sınav 0 0 0
Dönem sonu sınavı için hazırlık 4 4 16
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Diğer 1 3 14 42
Diğer 2 0 0 0
Toplam Çalışma Yükü265