|
ORE7161 | İş Tatmini ve Motivasyon | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ORMAN ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | İşgörenlerin çalışmalarını etkileyen iş tatmini - motivasyon ilişkilerini öğrenmek, anlamak, yorumlamak ve etkili çalışmayı sağlayacak koşulları uygulamak |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | iş tatmini kavramını öğrenir ve tanımlar | 7,8 | 1,3 | PK - 2 : | iş tatminini etkileyen faktörleri öğrenir ve tanımlar | 4,8 | 1,3 | PK - 3 : | iş tatmininin örgütsel etkilerini kavrar ve yorumlar | 4,5 | 1,3 | PK - 4 : | motivasyonu kavramını tanımlar ve yorumlar | 1,4,5,8 | 1,3 | PK - 5 : | motivasyon kuramlarını kavrar ve yorumlar | 1,2 | 1,3 | PK - 6 : | güdüleme araçlarını öğrenir ve yorumlar | 2,3,11 | 1,3 | PK - 7 : | duyguları ve işe bağlılığa etkilerini kavrar ve yorumlar | 5,11 | 1,3 | PK - 8 : | iş tatmini - motivasyon ilişkilerini kavrar ve yorumlar | 1,9 | 1,3 | PK - 9 : | verimliliği artıracak iş tatmini - motivasyon ilkelerini kavrar ve uygular | 1,2,10 | 1,3 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
İş tatmini kavramı, iş tatminini etkileyen faktörler, iş tatmininin örgütsel etkileri, güdüleme kavramı, güdüler, güdüleme kuramları, güdüleme araçları, duygular, iş tatmini - motivasyon ilişkileri. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | İş tatmini kavramı (1); tanımı, amacı ve uygulamaları | | Hafta 2 | İş tatmini kavramı (2); iş tatminini etkileyen faktörler | | Hafta 3 | İş tatmini kavramı (3); iş tatmininin örgütsel etkileri | | Hafta 4 | Güdüleme kavramı (1); tanımı, amacı ve uygulamaları | | Hafta 5 | Güdüleme kavramı (2); güdüler | | Hafta 6 | Güdüleme kavramı (3); güdüleme kuramları | | Hafta 7 | Güdüleme kavramı (4); güdüleme araçları | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Kişilik | | Hafta 10 | Tutumlar | | Hafta 11 | Davranışlar | | Hafta 12 | Duygular | | Hafta 13 | İş tatmini-motivasyon ilişkileri | | Hafta 14 | Yarıyıl içi çalışmaların sunumu ve değerlendirilmesi | | Hafta 15 | Eksiklerin tamamlanması, Özür sınavı | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Üçüncü, K. 2005; Ergonomi ve İş Etüdü, KTÜ Orman Fakültesi Yayın No: 68, Trabzon | | 2 | Erkan, N. 1988; Ergonomi, MPM Yayın No.373, Ankara. | | |
1 | Yıldız, Ü. C., Akyüz, K. C., Üçüncü, K., Gedik, T., Aydın, A. Ve Yılmaz. S. 2008; 14. Ulusal Ergonomi Kongresi 30 Ekim ? 1 Kasım 2008 Bildiriler Kitabı, Trabzon. | | 2 | http://www.kesfetkendini.com/icerik.aspx?id=9348 | | 3 | http://www.isgucdergi.org | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 30 | Sunum | 14 | | 0,2 | | Ödev | 2 3 4 5 6 7 8 10 11 12 | | 36 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 11 | 55 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 5 | 5 | 25 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 3 | 12 | 36 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 6 | 30 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 3 | 11 | 33 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|