|
AGRF2019 | İllüstrasyon | 2+1+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Ön Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | TASARIM BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 1 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Fatma GÜNEŞ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | İllüstrasyonu ve alt türlerinin tekniklerinin tanıtılması ve uygulamalı olarak irdelenmesi, |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | İllüstrasyonlarda özgün bir çizim stili ve tekniği geliştirir. | 1,3,4,12 | | ÖK - 2 : | İllüstrasyonların üretim sürecinde malzeme, teknik ve düşünce anlamında özgün tasarımlar üretir. | 1,3,4,12 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
İllüstrasyonun görsel iletişim aracı olarak değerlendirilip uygulamalı tasarımlar yapılabilmesi,
Teknik, sanatsal ve estetik açıdan yorumlanıp örnek uygulamalar yapılabilmesi,
Yapılmış tasarımların stil ve kişisel yaklaşımlarının değerlendirilerek analiz edilmesini sağlar.
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | İllüstrasyon nedir? İllüstratör kimdir? Ne yapar? Ünlü illüstratörlerden örnekler. İllüstrasyonun uygulama alanları. | | Hafta 2 | İyi bir illüstratör nasıl olunur? İyi bir eser nasıl ortaya çıkarılır? Kara kalem uygulama yöntemleri dener. | | Hafta 3 | İllüstrasyon alanlarına uygun teknikler ve örnekler. Renkli kalem uygulama yöntemleri uygular. | | Hafta 4 | Herhangi bir bitki ya da hayvan konusu üzerinde uygulama yapar. | | Hafta 5 | İllustrasyonun reklam, tasarım ve çağdaş sanatla ilişkileri ve örnekler. Storyboard çizer.
| | Hafta 6 | Oyun karakteri illüstrasyonları çizer | | Hafta 7 | Oyun karakteri illüstrasyonları ve yan karakterleri çizer | | Hafta 8 | Oyun karakteri illüstrasyonlarının mekansal analizini yapar | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Belirlemiş olduğu bir çocuk kitabının illüstrasyonlarının çizimlerini yapar. | | Hafta 11 | Proje planı kapsamında çocuk kitabının illüstrasyonlarının yaratıcı fikirleri ifade edebilme uygulamaları. | | Hafta 12 | Proje planı kapsamında çocuk kitabının illüstrasyonlarının yaratıcı fikirleri ifade edebilme uygulamaları, renklendirme, şekil verme, revizyon çalışmaları yapar | | Hafta 13 | Proje planı kapsamında çocuk kitabının illüstrasyonlarının yaratıcı fikirleri ifade edebilme uygulamaları, renklendirme, şekil verme, revizyon çalışmaları yapar | | Hafta 14 | Takvim tasarımı için storyboard eskizleri oluşturur | | Hafta 15 | Takvim tasarımı için illüstrasyonlar ve dijital boyama yapar. | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Illustrasyon Illustration Alternatif Yayıncılık.
Grafik Tasarım Görsel İletişim Kültürü Dergisi Cilt 1- Cilt 2- Cilt 3- Cilt 4
| | 2 | Grafik Tasarım Temelleri Seti / 10 Kitap ? Gavin Ambrose, Paul Harris | | 3 | Görsel İletişim ve Grafik Tasarım ? Tevfik Fikret Uçar
Uçar, Tevfik Fikret. 2004; İnkilap Kitabevi, İstanbul. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 saat | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 saat | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Arasınav için hazırlık | 2 | 3 | 6 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 4 | 12 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 76 |
|