|
AGRF1003 | Temel Sanat Eğitimi - I | 3+1+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Ön Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | TASARIM BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik ve 1 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Oğuzhan DEMİR | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Tasarlamanın, tasarımın ne olduğu ve nasıl gerçekleştiğine dair öğrenciyi bilgilendirmek ve yönlendirmektedir. Tasarımlarda kullanılması gereken temel kavramlaı çeşitli uygulamalarla öğrenciye aktarılmaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | tasarım kavramını anlayabilecekler | 8,12 | 3,4,6, | ÖK - 2 : | tasarım kavramları ile kompozisyonlar oluşturabilecekler. | 8,12 | 3,4,6 | ÖK - 3 : | grup olarak çalışmayı geliştirebilecekler | 8,12 | 3,4,6, | ÖK - 4 : | soyut ve somut kavramları iki ve üç boyutlu kompozisyonlara
dönüştürme becerisini kazanabilecekler | 8,12 | 3,4,6 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Nokta, çizgi, ışık, form konularını temel almaktadır. Ders, bu konular kapsamında içeriksel ve biçimsel uygulamaları içermektedir. Sanat ve Tasarım kavramlarına giriş niteliğinde -teorik ve uygulama ağırlıklı- olan ders, sanat ve tasarımın temel aldığı tasarım elemanları ve ilkeleri ile uygulama yöntem-tekniklerini kapsar. Görsel dili oluşturan temel elemanların kavranması, tasarım problemlerine uygulamalı çözümler getirilmesi, görsel anlatım aracı olarak kullanılan tasarım elemanlarının birbiriyle olan ilişkisinin kurulması, tasarım imgelerinin yapısal bütünlüğe ulaştırılması ve uygulama yöntem-teknikleriyle görselleştirilmesi amaçlanır. Bu bağlamda; Görsel (Plastik) Sanatlardaki, duyarlılığın artmasını ve plastik değerlerin kavranmasını sağlar.
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Temel sanat eğitiminin amacı, Gestalt Algı Teorisi | | Hafta 2 | Gestalt Algı Teorisi Bağlamında Temel Tasarım Ögeleri; Nokta, Çizgi | | Hafta 3 | Gestalt Algı Teorisi Bağlamında Temel Tasarım Ögeleri; Biçim | | Hafta 4 | Gestalt Algı Teorisi Bağlamında Temel Tasarım Ögeleri; Ölçü, Yön, Aralık | | Hafta 5 | Gestalt Algı Teorisi Bağlamında Temel Tasarım Ögeleri; Doku | | Hafta 6 | Gestalt Algı Teorisi Bağlamında Temel Tasarım Ögeleri; Doku | | Hafta 7 | Görsel Algı Prensipleri; Görsel İletişim ve Görsel Algıda Belirlilik Oluşturma Görsel İletişim ve Görsel Algıda Şekil Zemin İlişkileri | | Hafta 8 | Görsel Algı Prensipleri; Görsel İletişim ve Görsel Algıda Belirlilik Oluşturma Görsel İletişim ve Görsel Algıda Şekil Zemin İlişkileri | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Leke, Lekenin tanımı, Leke çalışması | | Hafta 11 | Leke, Lekenin tanımı, Leke çalışması | | Hafta 12 | Görsel anlatımda derinlik etkileri ve Optik Sanatı(çizim ve iki boyutlu uygulama) | | Hafta 13 | Görsel anlatımda derinlik etkileri ve Optik Sanatı(çizim ve üç boyutlu uygulama) | | Hafta 14 | Genel uygulama | | Hafta 15 | Önceki hafta verilen uygulamanın devamı | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Şenyapılı, Ö. 1996; Görsel sanatlar ve İletişim, Sanat Yapım Yayıncılık Tic. Lim. Şti. , Ankara | | 2 | Odabaşı, H., A. 2006; Grafikte Temel Tasarım, Yayınevi : Yorum Sanat Yayıncılık ISBN: 9759402599 | | 3 | Lang, j. , Theories of Perception and Formal Design, Designing for Human Behavior, Halstead Pres, 1974. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 14/11/2016 | 2 | 10 | Uygulama | 3 4 5 6 7 8 10 11 12 13 | | | 40 | Ödev | 5 7 10 11 13 | | | 40 | Dönem sonu sınavı | 16 | 02/01/2017 | 2 | 10 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 2 | 9 | 18 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 1 | 14 | 14 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 4 | 7 | 28 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 5 | 10 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 142 |
|