|
AGRF1002 | Temel Sanat Eğitimi - II | 3+1+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Ön Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | TASARIM BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik ve 1 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Fatma GÜNEŞ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Sanat ve Tasarım kavramlarına giriş niteliğinde -teorik ve uygulama ağırlıklı- olan ders, sanat ve tasarımın temel aldığı tasarım elemanları ve ilkeleri ile uygulama yöntem-tekniklerini kapsar. Görsel dili oluşturan temel elemanların kavranması, tasarım problemlerine uygulamalı çözümler getirilmesi, görsel anlatım aracı olarak kullanılan tasarım elemanlarının birbiriyle olan ilişkisinin kurulması, tasarım imgelerinin yapısal bütünlüğe ulaştırılması ve uygulama yöntem-teknikleriyle görselleştirilmesi amaçlanır. Bu bağlamda; Görsel (Plastik) Sanatlardaki, duyarlılığın artmasına ve plastik değerlerin kavranmasını destekler.
|
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Tasarımda kullanılan çeşitli malzemeleri tanır, yöntem ve tekniklerini uygular. | 2,3,5,8 | | ÖK - 2 : | Doku, leke, renk, form bilgisini iki ve üç boyutlu çalışmalarında görselleştirir. | 2,3,5,8 | | ÖK - 3 : | Çizgisel, lekesel, geometrik formları, sanatsal ifade biçimi olarak kullanır. | 2,3,5,8 | | ÖK - 4 : | Görme, algılama, sorgulama, ilişkilendirme yetisi kazanır. | 2,3,5,8 | | ÖK - 5 : | Tasarım fikrini, el-göz koordinasyonuyla birlikte görselleştirir. | 2,3,5,8 | | ÖK - 6 : | Özgün sanat ürünleri ortaya koyma pratiği kazanır. | 2,3,5,8 | | ÖK - 7 : | Görme, algılama, sorgulama, ilişkilendirme yetisi kazanır. | 2,3,5,8 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
1) Zihinsel, duyuşsal, kavramsal ve devinimsel gelişime olanak sağlayan araştırıcı, sorgulayıcı yaratıcı bir bakış açısı
kazanır.
2) Sanat ürünü ve izleyicisi ile uygulayan arasında iletişim ağı kurulur.
3) Görsel sanat alanlarının farklı disiplinlerini birbiriyle ilişkilendirir.
4) Gözlemlerini, sezgilerini, izlenimlerini, çağrışım ve duygularını, sanat ürünü aracılığıyla ifade eder.
5) Görsel anlatım öğe ve tekniklerini, sanatsal ifade aracı olarak kullanır.
6) Çeşitli malzemelerin sağladığı ifade olanaklarıyla, deneysel tasarım uygulamaları yapar.
7) Görme, algılama, tanıma, anlamlandırma, ilişkilendirme pratiği ile düşünsel olgunluk kazandırır.
8) Görsel anlatım öğe ve tekniklerini temel alarak, özgün çalışmalar ortaya koyar.
9) Görsel Dil, Görsel Kültür ve Tasarım bilinci gelişir.
10) Görsel (Plastik) Sanatlarda, plastik değerlerin önemini kavrar.
11) Yaratıcı tasarım ve fikri üretmek için temel oluşturur.
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Tanışma, dersin tanımı, içeriği, genel amaçları. | | Hafta 2 | Nokta- çizgi ile ilgili kavramlar ve yüzey üzerinde uygulama. | | Hafta 3 | Açık-Koyu, Işık-Gölge ile ilgili kavramlar, Görsel (Plastik) Sanatlarda Işık-Gölge ve Açık-Koyunun önemi ve taslakların hazırlanması. | | Hafta 4 | Yüzey üzerinde teknik uygulama. | | Hafta 5 | Form çağrışımları ve kompozisyon ile ilgili kavramlar. Çizgi, şekil, valör, doku, renk, denge, malzeme, teknik. Doku ve leke uygulamaları. | | Hafta 6 | Yüzey üzerinde teknik uygulama. | | Hafta 7 | Görsel öğeler arasındaki uyum (Armoni) ve görsel düzenlemeyi oluşturan öğeler. Ritm, tekrar, dominant, zıtlık, değişiklik, kısıtlama, oran, hareket, hacim, orijinallik ? Teknik Uygulama | | Hafta 8 | Yüzey üzerinde teknik uygulama | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Zemin-biçim ilişkilerinin tanımı ve kolaj tekniği ile kompozisyon oluşturma. | | Hafta 11 | Teknik uygulama | | Hafta 12 | Görsel anlatım öğesi olarak renk ile ilgili kavramlar. Renk grupları, ana ve ara renler, sıcak-soğuk ve nötr renkler, renk kontrastları. Guaj boya teknik uygulamaları. | | Hafta 13 | Yüzey üzerinde teknik uygulama | | Hafta 14 | Perspektif ve Tasarımda strüktür, benzer formların iki ya da üç boyut üzerinde tekrarlanması ile strüktür çalışması, | | Hafta 15 | Üç boyutlu uygulama çalışması | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Toktaş, P. 2014;Güzel Sanatlar Fakültelerinde Temel Sanat Eğitimi, Gece Kitaplığı Yayınevi, Ankara. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 2 | 9 | 18 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 1 | 14 | 14 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 2 | 6 | 12 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 5 | 10 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 140 |
|