|
ISTL5047 | Tam Sayılı Programlama | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İSTATİSTİK ve BİLGİSAYAR BİLİMLERİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Türkan ERBAY DALKILIÇ | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilere tamsayılı problemleri tanıtmak, tamsayılı problemlerin çözümü için değişik yöntemleri ve optimizasyon kavramını öğretmektir. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | Verilen bir problemin tamsayılı modelini kurabilir. | | | PK - 2 : | Modeli kurulan problemin tamsayılı çözümünü oluşturabilir. | | | PK - 3 : | Günlük hayatta karşılan problemleri modelleyip çözebilir. | | | PK - 4 : | Tamsayılı programlama çözüm tekniklerini uygulayabilir. | | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu derste tamsayı programlama, oyun teorisi, karar analizi, ağ modelleri, çok kriterli karar verme ve dinamik programlama konuları incelenmekte, bu konulara ilişkin matematiksel modellerinin kurulması ve bu tip modellerin özel çözüm yöntemleri anlatılmaktadır. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Tam sayılı programlamaya giriş | | Hafta 2 | Tamsayılı programlama problemlerinin formülasyonu | | Hafta 3 | Dal-sınır metodu | | Hafta 4 | Sırt çantası için dal-sınır metodu | | Hafta 5 | Oyun Teorisi | | Hafta 6 | Karar analizi, belirsizlik ve risk altında karar verme | | Hafta 7 | Karar ağaçları, fayda teorisi | | Hafta 8 | Ağ modelleri,en kısa yol problemi, Dijkstra algoritması, maksimum akış problemi, doğrusal programlama çözümü | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Minimum maliyetli ağ akış problemleri, minimum kapsama ağacı problemleri | | Hafta 11 | Çok kriterli karar verme, puanlama yöntemi, Analitik Hiyerarşi Prosesi, TOPSIS | | Hafta 12 | Hedef programlama | | Hafta 13 | Dinamik programlamaya giriş | | Hafta 14 | Stok planlama ve dağıtım problemlerinin dinamik programlama ile çözümü | | Hafta 15 | Win QSB ile uygulama | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Wolsey, L.A., Integer Programming, Awiley-Interscience Publication New York, 1998. | | 2 | Nemhauser, G., Integer and combinatorial optimization, Awiley-Interscience Publication New York, 1999. | | |
1 | Hillier F.S., Lieberman G.J., 2001, Introduction to Operations Research (7th ed.), Mc Graw-Hill | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 15/3/2021 | 2 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 3/6/2022 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 25 | 1 | 25 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 6 | 10 | 60 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 20 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 221 |
|