|
DUM5004 | Deniz ve Liman İşletmeciliği | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | DENİZ ULAŞTIRMA İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Muhammet BORAN | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | STCW 78/2010 (değiştirilmiş haliyle) konuyla ilgili lisansüstü öğrenim gören kişiler için ulusal mevzuat, denizcilik işlemleri ve denizcilik teknik yönetimi ile ilgili gerekli bilgileri vermek. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | gemi operasyonlarını planlayabilecek | 6,8 | 1,3, | ÖK - 2 : | nasıl sörvey ve risk yönetimi nasıl yaptığını anlatabilecek | 6,8 | 1,3, | ÖK - 3 : | gemi yönetim prosedürlerini kullanabilecek | 6,8 | 1,3, | ÖK - 4 : | deniz işletmelerinin nasıl organize olduğunu anlayabilecek | 6,8 | 1,3, | ÖK - 5 : | Endüstri 4.0 deniz ticaretine nasıl uyarlanabileceğini öğrenecek | 6,8 | 1,5, | ÖK - 6 : | Inovasyon ve girişimcilik konularında çalışmalar yapabilecek | 6,8 | 1,6, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Denizcilik Faaliyetleri: Yolcu Taşıma Koşulları ve Yolculuk Talimatı, Zaman Tablosu, Denizcilik Teknik Yönetimi: Kuralların ve düzenlemelerin izlenmesi ve buna göre gemilerin bakımı, Gemi dokümanlarının ve anketlerin izlenmesi, Bakım kayıtları ve yazışma, Teknik Yönetim, Personel, Eğitim, Emniyet ve Tedarik, Stok / malzeme kontrolü, kayıtlar, ihtiyaçların planlanması ve arzı, Endüstri 4.0'ın Deniz ticaretine uyarlanmasıve buna bağlı yeni denizyolu taşıma hizmet üretimi, Deniz işletmeciliğinde inavasyon, modern tahminleme yöntemleri ile navlun fiyatlarının ve yakıt maliyetlerinin öngörülmesi, Deniz ticari marka yönetimi, iş ve ticari planların yapılması ve girişimcilik ruhunun ön plana çıkarılması. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Deniz Ticari İşletmeciliği | | Hafta 2 | Çarter mukavelesine göre taşıma koşulları | | Hafta 3 | Sefer talimatları, Yükleme ve tahliyede zaman sayımı | | Hafta 4 | Gemi Teknik İşletmeciliği | | Hafta 5 | Kural ve regülasyonların takibi, gemilerin bunlara uygun hale getirilmesi | | Hafta 6 | Gemi belgeleri ve denetlemelerinin takibi, Bakım-tutum kayıtları, yazışmaları | | Hafta 7 | Teknik İşletmecilik Kapsamında Personel Planlanması | | Hafta 8 | Teknik İşletmecilik Kapsamında Eğitim Planlanması | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Güvenlik ve İkmal yönetimi, Malzeme takibi,
kayıtların tutulması ve ihtiyaçların ve ikmalin planlanması
| | Hafta 11 | Gemi yönetim sözleşmesi, Multimodal taşımacılık, Tramp ve Line Taşımacılık | | Hafta 12 | Endüstri 4.0'ın deniz ticaretine uyarlanması | | Hafta 13 | Denizcilikte girişimcilik ve marka yönetimi | | Hafta 14 | Inovasyona dayalı yeni ticari hatların belirlenemsi, Navlun ve yakıt maliyetlerinin tahminlenmesi | | Hafta 15 | Inovasyona dayalı yeni ticari hatların belirlenemsi | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Kendal C. K., Buckley J. J. 2001, The Busıness of Shıppıng, Maritime Press, Seventh Edition | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Yıl içi çalışma | 12 | 29/12/2023 | | 20 | Ödev | 9 | 01/12/2023 | | 30 | Dönem sonu sınavı | 16 | 16/01/2024 | 1,5 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Arasınav | 5 | 2 | 10 | Uygulama | 1 | 1 | 1 | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 3 | 15 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 70 |
|