|
DUM5023 | Denizcilikte Yöneylem araştırması | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | DENİZ ULAŞTIRMA İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yrd. Doç. Dr. Coşkun Hamzaçebi | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Temel yöneylem araştırması tekniklerinin öğretilmesi ve bu tekniklerle denizcilik alanındaki problemlerin çözümüdür. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Matematik ve mühendislik bilgilerini uygulayabilme becerisi | 1 | 1 | ÖK - 2 : | Denizcilik alanındaki problemleri tanımlame, modelleme ve çözme becerisi | 1,2,4,8 | 6 | ÖK - 3 : | İletişim kurabilme becerisi | 3,5 | 5 | ÖK - 4 : | Disiplinler arası çalşma becerisi | 7 | 3 | ÖK - 5 : | Analitik ve yönetsel bir bakış açısı kazandırma becerisi | 2,5,8 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Yöneylem araştırmasının temel prensipleri. Doğrusal programlama problemleri ve çözüm yöntemleri. Grafik ve Simpleks yöntem. Duyarlık analizi. Dualite. Ulaştırma problemleri ve çözüm yöntemleri. Atama ve aktarma problemleri ve çözüm yöntemleri. Kuyruk kuramı. Stok yönetimi. Oyun kuramına giriş. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Genel kavramlar, tarhçe ve uygulama alanları | | Hafta 2 | Yöneylem araştırmasının temel prensipleri | | Hafta 3 | Doğrusal programlama problemlerinin modelleme yöntemleri | | Hafta 4 | Doğrusal programlama problemlerinin çözüm yöntemleri | | Hafta 5 | Grafik yöntem ve duyarlık analizi | | Hafta 6 | Simpleks yöntem ve duyarlık analizi | | Hafta 7 | Büyük M yöntemi | | Hafta 8 | Doğrusal programlama modellerinin çözümünde dualite kavramı | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Ulaştırma problemlerinin modellenmesi ve optimum çözümleri | | Hafta 11 | Atama problemleri, modellenmesi ve optimum çözümleri | | Hafta 12 | Kuyruk kuramı ve tek kanallı kuyruk modelleri | | Hafta 13 | Çok kanallı kuyruk modelleri | | Hafta 14 | Kuyruk kuramı ile ilgili uygulamalar | | Hafta 15 | Envanter yönetimi | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Demirci, E., Ders Notları, yayınlanmamış | | 2 | Taha, H. 2000; Operation Research, Sixth edition, Prentice Hall, USA. | | |
1 | Öztürk, A. 2001; yöneylem Araştırması, Ekin Kitabevi, Bursa | | 2 | Hillier, F.S. and Lieberman, G.J. 2006; Introduction to Operation Research,7th Edition, Mc Graw Hill, New York | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 20/11/2012 | 2 | 30 | Ödev | 12 | 12/12/2012 | 12 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 10/01/2013 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Arasınav için hazırlık | 20 | 1 | 20 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 2 | 14 | 28 | Ödev | 3 | 10 | 30 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 20 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 200 |
|