|
DUML7120 | Çoklu Taşımacılık | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | DENİZ ULAŞTIRMA İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Muhammet BORAN | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı çoklu taşımacılık sistemleri ile bu sistemlerin zincirleme işletilmesi hakkında öğrencilere ayrıntılı şekilde bilgi vermektir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Çoklu taşımacılığın temel konu ve kavramlarını öğrenirler | 3,8 | 1 | ÖK - 2 : | Taşıma yöntemlerinin seçimine etki eden faktörleri analiz edebilirler. | 3,8 | 1 | ÖK - 3 : | Türkiye deniz yolu ve liman işletmeciliği sektörü hakkında bilgi sahibi olurlar | 3,8 | 1 | ÖK - 4 : | Çoklu taşımacılık sektörünün operasyon aşamalarını planlayıp uygulayabilirler | 3,8 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Çoklu taşımacılığın kapsamı ve özellikleri, taşıma yönteminin seçimi, çoklu taşımacılıkta strateji planının hazırlanması, çoklu taşımacılık sektöründe deniz yolu taşımacılığının yeri ve önemi, Türkiye deniz yolu ve liman işletmeciliği sektörünün çoklu taşımacılık bakımından analizi. Türkiye çoklu taşımacılık sektörünün operasyonel amaçları. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Çoklu taşımacılığın temel özellikleri | | Hafta 2 | Çoklu taşımacılığın avantajlı ve dezavantajlı yönleri | | Hafta 3 | Taşıma modelleri, tek modlu taşıma, modlar arası taşıma | | Hafta 4 | Lojistik kavramı, ulusal ve uluslararası lojistik | | Hafta 5 | Çoklu taşımada, taşıma araçları, üniteleri ve terminalleri | | Hafta 6 | Çoklu taşımacılıkta tarafların yasal yükümlülüğü | | Hafta 7 | Türk denizcilik sektörününün analizi | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Türk limanları ve özellikleri | | Hafta 10 | Limanlarda çoklu taşımacılık altyapısı | | Hafta 11 | Kabotaj taşımacılığı | | Hafta 12 | Ardbölge analizi | | Hafta 13 | Kara, demir ve hava yolu taşımacılığı | | Hafta 14 | Türk çoklu taşımacılık sektörünün amaçları | | Hafta 15 | Türk çoklu taşımacılık sektörünün geliştirilmesi | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Lowe, D., 2005; Intermodal Freight Transport, Butterworth Heinmannn, Germany. | | 2 | Lowe, D., 2005; Intermodal Freight Transport, Butterworth Heinmannn, Germany. | | |
1 | Türkiye Kombine Taşımacılık Strateji Belgesi, 2014; Ulaştırma Denizcilik Haberleşme Bakanlığı, Ankara. | | 2 | Türkiye Kombine Taşımacılık Strateji Belgesi, 2014; Ulaştırma Denizcilik Haberleşme Bakanlığı, Ankara. | | 3 | Akın, T. 2000; Yük İstif, Mart Matbaacılık, İstanbul. | | 4 | Akın, T. 2000; Yük İstif, Mart Matbaacılık, İstanbul. | | 5 | Akten, N., ve Albayrak, M. A., 1988; Deniz Taşımacılığı Kılavuzu, Ekim Matbaası, İstanbul. | | 6 | Akten, N., ve Albayrak, M. A., 1988; Deniz Taşımacılığı Kılavuzu, Ekim Matbaası, İstanbul. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Yıl içi çalışma | 12 | 29/12/2023 | | 30 | Ödev | 9 | 01/12/2023 | | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 19/01/2023 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 8 | 2 | 16 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 15 | 2 | 30 | Toplam Çalışma Yükü | | | 118 |
|