|
DIS 479 | Ortodonti | 2+2+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | DİŞ HEKİMLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Laboratuar Çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Nurver KARSLI | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Buket PALA MUTLU | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Tanı araçları ve ortodontik tedavi ihtiyacının belirlenmesinde bu tanı araçlarının kullanımlarının öğretilmesi, Koruyucu, önleyici ve düzeltici ortodontik tedavi prensiplerinin verilmesi, tel bükümü ve aparey dizaynlarının öğretilmesidir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | ortodontik tanı araçlarını kullanarak maloklüzyonu teşhis edebilir | 1,2,3,4 | 1 | ÖK - 2 : | basit ortodontik problemlerin tedavisinde kullanılabilecek müteharrik apareyleri dizayn edebilir | 1,2,3,4 | 1 | ÖK - 3 : | koruyucu ve önleyici ortodontik tedavi hakkında yeterli derecede teorik bilgiye sahip olmalıdır | 1,2,3,4 | 1 | ÖK - 4 : | iskeletsel maloklüzyonların erken dönem ortopedik tedavileri hakkında yeterli teorik bilgiye sahip olmalıdır | 1,2,3,4 | 1 | ÖK - 5 : | aktif ortodontik tedavi sonrası retansiyon uygulamaları hakkında yeterli teorik bilgiye sahip olmalıdır | 1,2,3,4 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Ortodontik tanı araçları ve tedavi planlamasında kullanımı, röntgenografik sefalometrinin ortodontik tedavi planlamasında kullanımı, Büyüme evreleri ve ortodontik uygulamalar, Dudak damak yarıkları erken dönem tedavisi, koruyucu ortodontik yaklaşımlar, interseptif ortodontik tedaviler, kötü alışkanlıkların nedenleri ve tedavileri, ortodontik diş hareketleri ve kuvvetler, düzeltici ortodontik tedaviler, fonksiyonel ve sabit ortodontik tedaviler, temporomandibular eklem ve ortodonti ilişkisi, erişkin ortodontisi, pekiştirme tedavisinin önemi, model analizi, vaka üzerinde aparey uygulanması
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Ortodontik tedavi gerekliliği
| | Hafta 2 | Koruyucu ve önleyici ortodonti
| | Hafta 3 | Koruyucu ve önleyici ortodonti
| | Hafta 4 | Hareketli apareyler I
| | Hafta 5 | Hareketli apareyler II | | Hafta 6 | Hareketli apareyler III
| | Hafta 7 | Kuvvet kaynakları ve çeşitleri ve ortodontik kuvvetin özellikleri
| | Hafta 8 | Ankraj, ankraj bölgeleri, ankraj sınıflaması
| | Hafta 9 | Ağız dışı kuvvet uygulayan apareyler
| | Hafta 10 | Ortodontik teller, temel ark formu
| | Hafta 11 | Edgewise teknik
| | Hafta 12 | Diğer sabit tedavi teknikleri
| | Hafta 13 | Ortodontik cerrahi tedavi ve distraksiyon osteogenezisi
| | Hafta 14 | TME fizyolojisi ve fonksiyonu, TME disfonksiyonlarında rol oynayan etyolojik faktörler | | Hafta 15 | 1. Ara Sınav | | Hafta 16 | TME disfonksiyonları semptomları, teşhis ve ortodontik tedavi yöntemleri
| | Hafta 17 | Fonksiyonel analiz
| | |
1 | Ülgen, M. 2000; ORTODONTİ Anomaliler, Sefalometri, Etioloji, Büyüme ve Gelişim, Tanı, Yeditepe Üniversitesi Yayınları, Sayı 2, İstanbul | | 2 | Ülgen M. 2003; Ortodontik tedavi prensipleri, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara | | |
1 | Graber T.M and Swain BF. 1985; Orthodontics Current Principles and Techniques, The C.V Mosby Co. USA | | 2 | Graber T.M Vanorsdall R, Vig K. 2005; Orthodontics Current Principles and Techniques, The C.V Mosby Co. USA | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 15 30 | 28/12/2023 15/05/2024 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 33 | 13/06/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 28 | 56 | Arasınav için hazırlık | 1 | 13 | 13 | Arasınav | 1 | 2 | 2 | Uygulama | 20 | 4 | 80 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 28 | 28 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 180 |
|