|
SEC 301 | Bilim Tarihi | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | DİŞ HEKİMLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bilimin hangi evrelerden geçerek günümüze geldiği öğretilerek gelecekte nasıl katkılar yapılabileceğinin değerlendirilebilmesini sağlamak. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | geçmişten günümüze bilimdeki gelişmeleri öğrenmek. | 1 | 1, | ÖK - 2 : | tıp ve diş hekimliği alanlarındaki bilimsel gelişmeleri takip etmek. | 1 | 1, | ÖK - 3 : | islam medeniyetinde bilim alanlarındaki (astronomi, matematik, fizik, biyoloji ve tıp) gelişmeleri öğrenmek. | 1 | 1, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Eski uygarlıklardan (Çin, Hint, Mısır, Mezopotamya ve Yunan) bugüne bilimde özellikle tıp ve diş hekimliği alanında izlenen gelişmeler, islam medeniyetinde bilim alanlarındaki (astronomi, matematik, fizik, biyoloji ve tıp) gelişmeler. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Bilim Tarihinin konusu ve önemi | | Hafta 2 | Bilim Tarihinin kaynakları | | Hafta 3 | Eski uygarlıklardan bugüne Tıp: Çin/Hint | | Hafta 4 | Eski uygarlıklardan bugüne Tıp: Mısır/Mezopotamya | | Hafta 5 | Eski uygarlıklardan bugüne Tıp: Mısır/Mezopotamya | | Hafta 6 | Eski uygarlıklardan bugüne Tıp: Yunan | | Hafta 7 | İslam Medeniyetinde Bilim: Astronomi | | Hafta 8 | İslam Medeniyetinde Bilim: Matematik | | Hafta 9 | İslam Medeniyetinde Bilim: Fizik | | Hafta 10 | İslam Medeniyetinde Bilim: Biyoloji | | Hafta 11 | İslam Medeniyetinde Bilim: Tıp | | Hafta 12 | Öğrenci sunumları | | Hafta 13 | Öğrenci sunumları | | Hafta 14 | Öğrenci sunumları | | Hafta 15 | ara sınav | | |
1 | Ronan C: Bilim Tarihi. Tübitak Yay., Ankara,2010 | | 2 | Tekeli S ve ark. : Bilim Tarihine Giriş. Nobel Kt., Ankara,2001 | | 3 | Gribbin J. Bilim Tarihi, Alfa Yy.,İstanbul,2017 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 15 | 24/12/2022 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 17 | 10/01/2023 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 0 | 0 | 0 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 2 | 4 | 8 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 4 | 8 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 46 |
|