|
HRT4047 | Meslek Yaşamına Hazırlık | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | HARİTA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Bayram UZUN | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Harita Mühendisliği meslek yaşamına hazırlık yapmaya yönelik anlayış kazandırmak |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | mühendislik problemlerini yönetme becerisi edinilmesi | 11 | | ÖK - 2 : | Mesleki ve etik sorumluluğun bilincinde, mühendislik faaliyetlerinin yürütülmesi | 11 | | ÖK - 3 : | problem çözme ve etkili iletişim yeteneklerinin geliştirilmesi | 11 | | ÖK - 4 : | mesleki uygulama alanlarını öğrenme | 11 | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Toplum içinde Jeodezi ve Fotogrametri Mühendisliği?nin rolünün algılanması ve pozitif yönde değişim için yapılabileceklerin tartışılması. Mesleğin kamu ve özel sektör içindeki iş alanları ve görevleri. Mesleki etik. Ulusal ve uluslararası mesleki örgütler ve üye olma koşulları. Bir işyeri (büro ve şirket) kurmak ve yönetmek için gereksinimler. Bir şirket için herhangi bir pozisyonda insan, zaman ve kaynak yönetimi ile stratejik planlama. Mühendisler arası ve toplum içinde etkin iletişimi sağlamak. Çok disiplinli mühendislik projelerinde etkin bir takım üyesi olarak çalışmayı öğrenmek. Entelektüel merak ve yaratıcılığın geliştirilmesi. Mesleki ve teknolojik gelişmelere uyum ve yeni fikirlere açık olma anlayışının geliştirilmesi. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Toplum içinde mesleğin rolünün algılanması üzerine tartışmalar
| | Hafta 2 | Mesleğin kamu sektörü içindeki iş alanları | | Hafta 3 | Mesleğin özel sektör içindeki iş alanları
| | Hafta 4 | Meslek etiği, mesleki etik kuralları
| | Hafta 5 | Ulusal ve uluslararası mesleki örgütler, mesleki yayınlar ve toplantılar
| | Hafta 6 | Bir işyeri kurmak için gerekli koşulların sağlanması
| | Hafta 7 | Bir işyerinin yönetilmesi | | Hafta 8 | ARA SINAV | | Hafta 9 | Bir şirkette insan, zaman ve kaynak yönetimi ile stratejik planlama
| | Hafta 10 | Disiplinler arası mühendisliklerde etkin iletişim yöntemleri
| | Hafta 11 | İş görüşmelerinde müşteri ile iletişimin incelikleri
| | Hafta 12 | Bir projenin etkin sunumu için hazırlıklar
| | Hafta 13 | Entellektüel merak ve yaratıcılığın geliştirilmesi
| | Hafta 14 | Sürekli eğitim bağlamında mesleki ve teknolojik gelişmelere uyum
| | Hafta 15 | Dersin kazanımları üzerine tartışma
| | Hafta 16 | FİNAL SINAVI | | |
1 | Asna, M., Beşeri İlişkiler, Olgaç Yayınevi, Ankara, 1989. | | |
1 | Anonim, İş Bulmanın İncelikleri, Ekonomist Dergisi, İstanbul, 1994 | | 2 | Anonim, Beden Dili, İntermedya yayını, İstanbul, 1999 | | 3 | Anonim, Başarıya iden yol, İntermedya Yayını, İstanbul, 1999 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | | | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 14 | 14 | Arasınav için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 75 |
|