|
HRT4042 | Taşınmaz Değerlemesi | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | HARİTA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Bayram UZUN | Diğer Öğretim Üyesi | PROF. DR. Bayram UZUN, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | 2 Gün staj | | Dersin Amacı: | Öğrencilere arazi değerlendirme yöntemleri konusunda fikir sahibi olmaları sağlanması arazi değerleme için CBS nin kullanılması ve değerleme haritalarının üretilmesi. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Taşınmaz, mülkiyet ve değer kavramlarını öğrenebilecek, taşınmaz değerlemesinin arazi yönetimindeki önemini kavrayabilecek | 11 | | ÖK - 2 : | Taşınmaz değerleme yöntemlerini, kamulaştırma mevzuatında değerleme unsurlarını öğrenebilecek. | 11 | | ÖK - 3 : | Bilirkişilik işlevlerini öğrenebilecek, bilirkişi raporu düzenlemesini, taşınmaz değerini hesaplayabilecek. | 11 | | ÖK - 4 : | Nominal yönteme göre taşınmaz değeri hesaplayabilecek, 2 ve 3 boyutlu taşınmaz değer haritası üretebilecek. | 11 | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Taşınmaz kavramı. Değerlendirme mevzuatı ve yöntemleri. Arsa ve arazi değerlendirmesinde faktör seçimi ve birim değer hesabı. Arazi ekspertizliği. Özelleştirmede değerlendirme. Arazi değer endekslerinin tespiti ve güncellemesi. Kurumsal düzenlemeler. Değer haritalarının üretilmesi ve yorumlanması. Arazi değerlendirmesinde GIS kullanımı. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş | | Hafta 2 | Taşınmaz, Mülkiyet ve Değer kavramları. Taşınmaz değerlemesinin önemi. | | Hafta 3 | Türk Vergi Sistemine genel bakış. Türkiye'de taşınmaz değerlemesine ilişkin mevzuat. | | Hafta 4 | Taşınmaz Değerlemesinde arsa-arazi değerleme ölçütlerinin irdelenmesi. | | Hafta 5 | Taşınmaz değerleme yöntemleri. | | Hafta 6 | Değerleme yöntemlerinin karşılaştırılması ve tartışma.
| | Hafta 7 | Değerleme ve vergi amaçlı 2D-3D haritaların üretimi. Değerleme-kadastro ilişkileri. | | Hafta 8 | Taşınmaz değerlemesine ilişkin ülkemizdeki kurumsal yapılanma ve sorunlar. | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Kentsel dönüşümde değerleme. Kat mülkiyeti mevzuatı ve uygulanması. | | Hafta 11 | Bütüncül Değerleme ve Değer Haritası Üretim Projesi: | | Hafta 12 | Proje çalışması: Parsellere ilişkin birim nominal değerlerin hesaplanması. | | |
1 | Yomralıoğlu, T., 1995. Tasınmazların Değerlendirilmesi, Ders notaları, KTÜ, Trabzon | | 2 | Açlar, A. ve Çağdas, V., 2002; Taşınmaz (Gayrimenkul) Değerlemesi, 1. baskı, TMMOB Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası, Remark, Ankara | | 3 | Yomralıoğlu, T., 1997a. Kentsel Alan Düzenlemelerinde Dmar Planı Uygulama Teknikleri, Tasınmazların Değerlendirilmesi ve Kat Mülkiyeti Mevzuatı, Jeodezi ve Fotogrametri Derneği, 1, 153-169, Trabzon | | 4 | Nisancı, R. 2003; Kentsel Tasınmaz Değer Haritalarının Olusturulması, TMMOB Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası 9. Türkiye Harita Bilimsel ve Teknik Kurultayı,Kurultay Kitabı, 171-180, Ankara | | 5 | Yomralıoğlu, T., 1993; The Investigation of a Value-Based Urban Land Readjustment Model And Its Implementation Using Geographical Information Systems, Doktora Tezi, University of Newcastle Upon Tyne | | 6 | Yomralıoğlu, T., 2000. Coğrafi Bilgi Sistemleri Temel Kavramlar ve Uygulamalar, 1. baskı. Seçil Ofset, İstanbul. | | 7 | Nişancı, R., 2005; Coğrafi Bilgi Sistemleri ile Nominal Değerleme Yöntemine Dayalı Piksel Tabanlı Kentsel Taşınmaz Değer Haritalarının Üretilmesi, KTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon | | 8 | Kone, L.D., 2006. Land Development Tenth Edition, Books That Build Your Business, ISBN-13, 978-0-86718-609-3 | | 9 | Williamson, I., Enemark S., Wallace J. and Rajabifard A., 2009. Land Administration for Sustainable Development, ESRI Press Academic, Redlands, California. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | | | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 12 | 24 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 7 | 7 | Laboratuar çalışması | 1 | 5 | 5 | Arasınav için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Arasınav | 1.2 | 1 | 1.2 | Ödev | 1.5 | 6 | 9 | Proje | 1.5 | 5 | 7.5 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 1 | 12 | Dönem sonu sınavı | 1.3 | 1 | 1.3 | Toplam Çalışma Yükü | | | 75 |
|