|
HRT4019 | Mühendislik Tasarımı | 2+2+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | HARİTA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Mualla YALÇINKAYA | Diğer Öğretim Üyesi | PROF. DR. Mualla YALÇINKAYA,PROF. DR. Çetin CÖMERT,PROF. DR. Bayram UZUN,PROF. DR. Fevzi KARSLI,PROF. DR. Oğuz GÜNGÖR,PROF. DR. Volkan YILDIRIM,DOÇ. DR. Eminnur TOPSAKAL AYHAN,DOÇ. DR. Hüsniye Ebru ÇOLAK,DOÇ. DR. Yakup Emre ÇORUHLU,DOÇ. DR. Emine TANIR KAYIKÇI,DOÇ. DR. Okan YILDIZ,DR. ÖĞR. ÜYESİ Mustafa DİHKAN,DR. ÖĞR. ÜYESİ Leyla ÇAKIR,DR. ÖĞR. ÜYESİ Nazan YILMAZ,DR. ÖĞR. ÜYESİ Gülten KARA,DR. ÖĞR. ÜYESİ Esra TUNÇ GÖRMÜŞ,DOÇ. DR. Faruk YILDIRIM,DOÇ. DR. Eminnur TOPSAKAL AYHAN,DOÇ. DR. Okan YILDIZ,DR. ÖĞR. ÜYESİ Mustafa DİHKAN, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrenciye belirli bir konuda inceleme, araştırma ve tasarım yaptırarak topluluk önünde sunma kabiliyeti kazandırmak. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Belirli bir konuyu çok kaynaktan araştırma, seçme kullanma araştırma stratejileri belirleme , problem çözme becerisi kazanacak | 2,4,7 | 2,5,6 | ÖK - 2 : | tespit ve bulguları rapor haline getirme | 2,4,7 | 2,5,6 | ÖK - 3 : | konuyu topluluk karşısında sunma | 2,4,7 | 2,5,6 | ÖK - 4 : | konu ile ilgili soruları cevaplama | 2,4,7 | 2,5,6 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bir mesleki problemi çözmeye yönelik açık uçlu tasarım projesinin hazırlanması için araştırma yapılması. Araştırma alt yapısına göre projenin tasarlanması, tasarlanan projenin bölüm tez yazım kurallarına göre yazılı rapor ve sözlü sunum biçiminde sunulması. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Literatür çalışması | | Hafta 2 | Literatür çalışması | | Hafta 3 | Literatür çalışması | | Hafta 4 | Literatür çalışması | | Hafta 5 | Projelendirme | | Hafta 6 | Projelendirme | | Hafta 7 | Projelendirme | | Hafta 8 | Projelendirme | | Hafta 9 | Değerlendirme | | Hafta 10 | Değerlendirme | | Hafta 11 | Değerlendirme | | Hafta 12 | Rapor hazırlama | | Hafta 13 | Rapor hazırlama | | Hafta 14 | Rapor hazırlama | | Hafta 15 | Sunum hazırlama | | Hafta 16 | Sözlü sunum ve savunma | | |
1 | BIYIK, Cemal / TÜDEŞ, Türkay, 2001, Harita Çalışmalarında Proje Planlaması ve Yönetimi, KTÜ Müh.-Mim. Fak. Yayınları, No:59/204, KTÜ Basımevi, Trabzon. | | |
1 | VEEN, B. Van Der, 1967, Introductıon to the Theory of Operational Research, Philips Technical Library, London. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Proje | 5 6 7 8 9 10 | | 2 | 30 | Uygulama | 4 5 6 7 8 9 | | 2 | 25 | Sunum | 16 | | 1 | 25 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 20 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Sınıf dışı çalışma | 4 | 12 | 48 | Laboratuar çalışması | 2 | 8 | 16 | Uygulama | 2 | 6 | 12 | Proje | 2 | 6 | 12 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 2 | 8 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 100 |
|