Türkçe | English
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ / HARİTA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.harita.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 3772707
MF
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ / HARİTA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

SYT2010Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi2+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüSAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiÖğr. Gör. Dr Murat KARATAŞ
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Sağlık Hizmetlerinde Kalite kavramının farkına varıp, hizmet kalitesinin ölçümü ve iyileştirilmesi ile ilgili farklılıkları kavrayarak iç ve dış müşteri memnuniyetine odaklanabilmek
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Kalite ve sağlık kuruluşlarında hizmet kalitesi ile ilgili temel bilgileri açıklayabilme1,2,3,4,5,6,7,8,9,101
ÖK - 2 : Sağlık kuruluşlarında sunulan hizmet kalitesini ölçebilme1,2,3,4,5,6,7,8,9,101
ÖK - 3 : Ekip Çalışması ve Müşteri Memnuniyeti için Sürekli Kalite İyileştirmeyi açıklayabilme1,2,3,4,5,6,7,8,9,101
ÖK - 4 : Hasta Güvenliğinin Önemini açıklayabilme1,2,3,4,5,6,7,8,9,101
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Kalite Kavramı ve Tarihi Gelişimi, Sağlık Hizmetlerinde Kalite Kavramı, Sağlık Hizmetlerinde Kalite İyileştirmede Yöneticinin Rolü, Hizmet Kalitesi Modelleri, Sağlık Kurumlarında Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Memnuniyetinin Ölçümü, Türkiye'de hastanelerde Kalite Anlayışı, Sağlık Kurumlarında Kaliteli Hizmetin Önemi, Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Ölçülmesi, Türkiye'de Sağlık Hizmetleri Kalitesinin Ölçümü, Kalite İyileştirmede Ekip Çalışması, Kalite İyileştirmede En Çok Kullanılan Ekip Çeşitleri, Sağlık Hizmetlerinde Akreditasyon, Belgelendirme, Kalite Ödülleri, Hasta Güvenliği
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Kalite Kavramı ve Tarihi Gelişimi
 Hafta 2Sağlık Hizmetlerinde Kalite Kavramı
 Hafta 3Sağlık Hizmetlerinde Kalite İyileştirmede Yöneticinin Rolü
 Hafta 4Hizmet Kalitesi Modelleri
 Hafta 5Sağlık Kurumlarında Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Memnuniyetinin Ölçümü
 Hafta 6Kamu ve Özel hastanelerde Kalite Anlayışı
 Hafta 7Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Ölçülmesi
 Hafta 8Sağlık Kurumlarında Kaliteli Hizmetin Önemi
 Hafta 9Türkiye'de Sağlık Hizmetleri Kalitesinin Ölçümü
 Hafta 10 Kalite İyileştirmede Ekip Çalışması
 Hafta 11Ara sınav
 Hafta 12Ara sınav konularının değerlendirilmesi
 Hafta 13Kalite İyileştirmede En Çok Kullanılan Ekip Çeşitleri
 Hafta 14Sağlık Hizmetlerinde Akreditasyon, Belgelendirme, Kalite Ödülleri
 Hafta 15Hasta Güvenliği
 Hafta 16Dönem Sonu Sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1(Editör) Kaya, Sıdıka, 2014, Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir
 
İlave Kaynak
1Kayral, İbrahim H.,2015, Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay Yayıncılık, Ankara
2Marşap, Akın, 2014, Sağlık İşletmelerinde Kalite, Beta, İstanbul
3Kavuncubaşı, Şahin, 2012, Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi, Siyasal Kitabevi, Ankara
4Ransom SB, Joshi MS, Nash DB. (eds) The Healthcare Quality Book: Vision, Strategy, and Tools. AUPHA/HAP, USA, 2005.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 11/04/2018 30 50
Dönem sonu sınavı 16 31/05/2018 30 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Sınıf dışı çalışma 3 14 42
Arasınav için hazırlık 3 9 27
Arasınav 1 1 1
Ödev 1 3 3
Dönem sonu sınavı için hazırlık 3 6 18
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü120