|
HIR1002 | Pazarlama | 3+0+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | HALKLA İLİŞKİLER ve REKLAMCILIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Temel nitelikteki bu dersin amacı, öğrencileri pazarlama kavramları ve yöntemleri ile tanıştırmaktır. Bu anlamda, öğrencilere pazarlamanın genel ilkelerini öğretmenin yanı sıra yaratıcı pazarlama stratejileri için gerekli olan bakış açılarını geliştirilebilmelerine de yardım edilecektir. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Pazarlamanın temel kavramları ile tanışacak ve pazarlamanın iş dünyasındaki ve tüketicilerin yaşamlarındaki rolünü öğrenmiş olacaklardır. | 1,2,3,4,7 | 1 | ÖK - 2 : | Temel nitelikteki bir bilgi toplama, işleme ve analiz etme sürecini öğrenmiş olacaklardır. | 3,7,12,13,14,18 | 1 | ÖK - 3 : | Tüketicilerin satın alma faktörlerinde etkili olan sosyolojik ve psikolojik faktörleri öğrenmiş olacak ve bu faktörlerin etkili bir pazarlama stratejisinin oluşturulmasındaki rolünü kavrayacaklardır | 1,2,3,4,6,7 | 1 | ÖK - 4 : | Pazarlama kararlarında etkili olan sosyal, yasal, etik ve teknolojik güçleri öğrenceklerdir. | 1,7,8,9 | 1 | ÖK - 5 : | Pazarlama karması hakkında bilgi sahibi olacak ve etkili bir pazarlama karmasının işletmenin performansı üzerindeki etkisini farkedebileceklerdir. | 1,7,8 | 1 | ÖK - 6 : | Pazarlama planı yapmak için gerekli olan aşamalardan nasıl faydalanabileceklerini anlayacak, böylece bir pazarlama planı oluşturabilecek seviyeye geleceklerdir. | 3,4,5,7,8,9 | 1 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Pazarlamanın konusu ve tanımı. Pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler. Pazarlama karmasının unsurları: Ürün, fiyat, tutundurma ve dağıtım. Halkla ilişkilerin pazarlama içindeki yeri. Pazarlama süreci. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Pazarlama kavramının ve sürecinin tanımlanması | | Hafta 2 | Pazarlama çevresi, müşteri istek ve ihtiyaçlarını anlamada pazarlama bilgisinin önemi | | Hafta 3 | Tüketici pazarları ve nihai tüketicinin satın alma davranışı | | Hafta 4 | Endüstriyel pazarlar ve endüstriyel satın alma davranışı | | Hafta 5 | Müşteri odaklı pazarlama stratejisi: Hedef müşteriler için değer yaratma | | Hafta 6 | Ürünler, hizmetler ve markalar: Müşteri değeri yaratma | | Hafta 7 | Yeni ürün geliştirme ve ürün yaşam eğrisi stratejileri | | Hafta 8 | Müşteri değeri anlama ve müşteri değeri oluşturma, fiyatlandırma stratejileri | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Pazarlama kanalları: Müşteriye değer sunma, perakendecilik ve toptancılık | | Hafta 11 | Bütünleşik pazarlama iletişimi | | Hafta 12 | Reklamcılık | | Hafta 13 | Halkla ilişkiler | | Hafta 14 | Kişisel satış ve satış geliştirme | | Hafta 15 | Direkt ve online pazarlama: Müşterilerle doğrudan iletişim | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Pazarlama İlkeleri, 2007,İsmet Mucuk, Türkmen Kitabevi, İstanbul | | 2 | Armstrong, G. and Kotler, P.; 2007; Principles of Marketing:Global Edition; Prentice Hall. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | /04/2018 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | /06/2018 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 30 | 1 | 30 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 34 | 1 | 34 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 150 |
|