Türkçe | English
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ / HARİTA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.harita.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 3772707
MF
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ / HARİTA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

HIR1002Pazarlama3+0+0AKTS:5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüHALKLA İLİŞKİLER ve REKLAMCILIK BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Uygulama
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Temel nitelikteki bu dersin amacı, öğrencileri pazarlama kavramları ve yöntemleri ile tanıştırmaktır. Bu anlamda, öğrencilere pazarlamanın genel ilkelerini öğretmenin yanı sıra yaratıcı pazarlama stratejileri için gerekli olan bakış açılarını geliştirilebilmelerine de yardım edilecektir.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Pazarlamanın temel kavramları ile tanışacak ve pazarlamanın iş dünyasındaki ve tüketicilerin yaşamlarındaki rolünü öğrenmiş olacaklardır.1,2,3,4,71
ÖK - 2 : Temel nitelikteki bir bilgi toplama, işleme ve analiz etme sürecini öğrenmiş olacaklardır.3,7,12,13,14,181
ÖK - 3 : Tüketicilerin satın alma faktörlerinde etkili olan sosyolojik ve psikolojik faktörleri öğrenmiş olacak ve bu faktörlerin etkili bir pazarlama stratejisinin oluşturulmasındaki rolünü kavrayacaklardır1,2,3,4,6,71
ÖK - 4 : Pazarlama kararlarında etkili olan sosyal, yasal, etik ve teknolojik güçleri öğrenceklerdir.1,7,8,91
ÖK - 5 : Pazarlama karması hakkında bilgi sahibi olacak ve etkili bir pazarlama karmasının işletmenin performansı üzerindeki etkisini farkedebileceklerdir.1,7,81
ÖK - 6 : Pazarlama planı yapmak için gerekli olan aşamalardan nasıl faydalanabileceklerini anlayacak, böylece bir pazarlama planı oluşturabilecek seviyeye geleceklerdir.3,4,5,7,8,91
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Pazarlamanın konusu ve tanımı. Pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler. Pazarlama karmasının unsurları: Ürün, fiyat, tutundurma ve dağıtım. Halkla ilişkilerin pazarlama içindeki yeri. Pazarlama süreci.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Pazarlama kavramının ve sürecinin tanımlanması
 Hafta 2Pazarlama çevresi, müşteri istek ve ihtiyaçlarını anlamada pazarlama bilgisinin önemi
 Hafta 3Tüketici pazarları ve nihai tüketicinin satın alma davranışı
 Hafta 4Endüstriyel pazarlar ve endüstriyel satın alma davranışı
 Hafta 5Müşteri odaklı pazarlama stratejisi: Hedef müşteriler için değer yaratma
 Hafta 6Ürünler, hizmetler ve markalar: Müşteri değeri yaratma
 Hafta 7Yeni ürün geliştirme ve ürün yaşam eğrisi stratejileri
 Hafta 8Müşteri değeri anlama ve müşteri değeri oluşturma, fiyatlandırma stratejileri
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Pazarlama kanalları: Müşteriye değer sunma, perakendecilik ve toptancılık
 Hafta 11Bütünleşik pazarlama iletişimi
 Hafta 12Reklamcılık
 Hafta 13Halkla ilişkiler
 Hafta 14Kişisel satış ve satış geliştirme
 Hafta 15Direkt ve online pazarlama: Müşterilerle doğrudan iletişim
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Pazarlama İlkeleri, 2007,İsmet Mucuk, Türkmen Kitabevi, İstanbul
2Armstrong, G. and Kotler, P.; 2007; Principles of Marketing:Global Edition; Prentice Hall.
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 /04/2018 1 50
Dönem sonu sınavı 16 /06/2018 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 3 14 42
Laboratuar çalışması 0 0 0
Arasınav için hazırlık 30 1 30
Arasınav 1 1 1
Uygulama 0 0 0
Klinik Uygulama 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje 0 0 0
Kısa sınav 0 0 0
Dönem sonu sınavı için hazırlık 34 1 34
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Diğer 1 0 0 0
Diğer 2 0 0 0
Toplam Çalışma Yükü150