|
SECA310 | Eğitim Teknoloji. Güncel Uygul | 2+2+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Eğitim ve öğretim amaçlı teknoloji ve iletişim uygulama ve gelişimlerini öğrenmek, teknolojideki gelişmelerin eğitime nasıl yansıtılacağını öğrenmek, yeni teknolojik gelişmelerin eğitimdeki uygulamalarını gerçekleştirmek. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | farklı teknoloji ve uygulamalarını öğrenerek bunları toplum yararına kullanabilir. | 1,10,12 | 1,3 | ÖK - 2 : | yeni teknolojik ürünleri araştırabilir. | 1,3,5 | 1,3 | ÖK - 3 : | yeni teknoloji ve sistemleri eğitim ortamlarına aktarabilir. | 1,2,3,4,14 | 1,3 | ÖK - 4 : | teknoloji tabanlı bilgi üretebilir. | 1,2,3,4,8 | 1,3 | ÖK - 5 : | ürettiği bilgiyi öğrenme ortamlarında kullanabilir. | 1,2,3,4 | 1,3 | ÖK - 6 : | tasarladığı öğrenme ortamlarıyla ilgili ölçme ve değerlendirme yapabilir. | 1,2,6 | 1,3 | ÖK - 7 : | çalıştığı kurumda (okulda) kendi rolünü ve diğer çalışan ların rolünü tanımlayabilir. | 1,8,10,12 | 1,3 | ÖK - 8 : | yeni teknolojileri sorunsuz ve güvenle kullanabilir. | 1,2,3,4,9,10 | 1,3 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Eğitim teknolojilerinin okullarda uygulanma şekilleri ve uyguluma alanları, web destekli eğitim tasarım ve uygulama prensipleri, akıllı sınıf uygulamaları, güncel teknolojik gelişmelerin öğrenme ortamlarına adaptasyonu, teknolojik gelişmelerin okullardaki uygulamalarında öğretmen, öğrenci, idareci rolleri. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Eğitim teknolojisinin tanımı ve kullanım alanları ile ilgili teorik bilgiler | | Hafta 2 | Web tabanlı eğitimin tanımı, bileşenleri, olumlu ve olumsuz yanları | | Hafta 3 | Wen tabanlı eğitimin pedagojik ve teknolojik yönleri | | Hafta 4 | Web tabanlı eğitimde arayüz tasarım ilkeleri, gruplara ayrılan öğrencilere, seçecekleri bir web tabanlı eğitim sitesini arayüz tasarım ilkelerine göre değerlendirmeleri ödevi verilmesi | | Hafta 5 | Web tabanlı eğitimde; öğrenci, öğretim ve öğrenme ortamının değerlendirilmesi ve ortam yönetimi | | Hafta 6 | 4. haftada verilen ödevlerin sunumu | | Hafta 7 | Web tabanlı öğretimin kurumsal ve etik yönden analizi yapılır ve kaynak desteği konusuna değinilir. Grup ödevi olarak, web tabanlı bir eğitim yazılımı hazırlama ödevi | | Hafta 8 | Akıllı sınıfın tanımı, kullanım amaçları, olumlu yanları ve sınırlılıkları | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Akıllı sınıf uygulamalarının teknoloji yönü | | Hafta 11 | Akıllı sınıf uygulamalarının pedagoji yönü | | Hafta 12 | Dünyada ve Türkiye'deki çeşitli akıllı sınıf uygulamaları | | Hafta 13 | 7. haftada verilen ödevlerin sunumu | | Hafta 14 | 7. haftada verilen ödevlerin sunumu | | Hafta 15 | Dersin genel değerlendirmesi yapılır. Bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmenlerinin çalışacakları kurumlardaki konumları ve diğer çalışanlarla ilişkileri | | Hafta 16 | Yarıyıl sonu sınavı | | |
1 | Vural, B. 2004; Eğitim ve Öğretimde Teknoloji ve Materyal Kullanımı, Hayat Yayınları, İstanbul. | | |
1 | Alkan, C. 2005; Eğitim Teknolojisi, Anı Yayıncılık, Ankara. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 05/04/2014 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 28/05/2014 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 10 | 20 | Arasınav için hazırlık | 3 | 3 | 9 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 2 | 14 | 28 | Ödev | 4 | 3 | 12 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 3 | 9 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 108 |
|