Türkçe | English
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ / HARİTA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.harita.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 3772707
MF
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ / HARİTA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

SEC 433Tüketici Davranışları3+0+0AKTS:5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüİŞLETME BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, Tüketici ve Tüketici Davranışı kavramları öğretmektir.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Tüketici kavramını tanımlayabilecekler.1,3,5,6,7,8,9,10
ÖK - 2 : Tüketici davranışlarının temel kavramları tanımlayabilecekler.1,3,5,6,7,8,9,10
ÖK - 3 : Tüketici davranışları hakkında bir değerlendirme tasarım yapabilecekler.1,3,5,6,7,8,9,10
ÖK - 4 : Tüketici davranışları ve satıcı arasındaki problemleri tespit yetenekleri olacak.1,3,5,6,7,8,9,10
ÖK - 5 : Tüketicilerin türlerine göre davranışlarını şekillerini bilebilecekler.1,3,5,6,7,8,9,10
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Tüketici davranışına giriş. Pazar bölümlendirme, tüketici davranışında psikolojik etkiler. Öğrenme, güdüleme, algılama, tutumlar ve tutumların değiştirilmesi, tüketici davranışında sosyo-kültürel etkiler: grup dinamiği ve danışma grupları, aile, kişisel etkiler ve yeniliklerin yayılması.tüketici satın alma karar süreci.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Tüketici davranışına giriş, Tüketici ve Tüketici Davranışı kavramları.
 Hafta 2Pazar bölümlendirme.
 Hafta 3Tüketici algısı.
 Hafta 4Müşteri Tipleri.
 Hafta 5Değişken müşteri memnuniyeti.
 Hafta 6Tüketicilerde motivasyon.
 Hafta 7Tüketici satın alma karar süreci.
 Hafta 8Tüketicilerde öğrenme ve tutum.
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Tüketici davranışında sosyo-kültürel etkiler.
 Hafta 11Tüketicinin kişiliği, değerleri ve yaşam tarzı.
 Hafta 12Refarans gruplarının tüketici davranışına etkisi .
 Hafta 13Sosyal sınıf ve tüketicilerin durumu.
 Hafta 14Satın alma ve tüketimde kültürün etkisi.
 Hafta 15Yeniliklerin yayılması.
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Odabaşı y., barış g. 2002; Tüketici Davranışı Mediacat, İstanbul
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 13/11/2016 1 50
Dönem sonu sınavı 16 03/01/2017 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 4 14 56
Arasınav için hazırlık 9 2 18
Arasınav 1 1 1
Dönem sonu sınavı için hazırlık 11 3 33
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü151