|
END2002 | İş Hayatında İngilizce | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Dr Pınar BABAN | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilere, iş hayatında farklı ortam ve durumlar için etkin sözlü ve yazılı İngilizce kullanım becerileri kazandırmak |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Etkili yazılı ve sözlü teknik İngilizce kullanma becerisine sahip olacaklar. | 7 | 1,5 | ÖK - 2 : | Ekip çalışmasına yatkınlık becerisi kazanacaklar. | 6 | 5 | ÖK - 3 : | Farklı hedefler ve/veya durumlar için İngilizceyi kullanma becerisi kazanacaklardır. | 9 | 5 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
sunum teknikleri, grup çalışmalarında kullanılan kalıplar, yazışma ve telefon görüşmeleri, iş bulma süreci, öz geçmiş hazırlama, bir fikrin yazılı ve sözlü savunulması, nesnelerin veya durumların benzerlik ve farklılıklarının ifade edilmesi, makale çalışmaları, dil bilgisi çalışmaları |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Sunum teknikleri | | Hafta 2 | Grup çalışmalarında kullanılan kalıplar | | Hafta 3 | Yazışma ve telefon görüşmeleri | | Hafta 4 | Grup sunumları | | Hafta 5 | İş bulma süreci, özgeçmiş hazırlama | | Hafta 6 | Bir fikrin yazılı ve sözlü savunulması | | Hafta 7 | nesnelerin veya durumların benzerlik ve farklılıklarının ifade edilmesi | | Hafta 8 | Ara sınav. | | Hafta 9 | makale çalışması | | Hafta 10 | makale çalışması | | Hafta 11 | dilbilgisi çalışması: cümle yapısı, cümlenin öğeleri, İnglizce'de zamanlar, bağlantı kelimeleri, rapor etme cümleleri | | Hafta 12 | dilbilgisi çalışması | | Hafta 13 | İngilizce metinlerin organize edilmesi | | Hafta 14 | Grup sunumları | | Hafta 15 | Grup sunumları | | Hafta 16 | Yarıyıl sonu sınav. | | |
1 | Burnett, R. E. 1994; Technical Communication, Wadsworth Publishing Company, California. | | |
1 | Anderson, J. and Paul, V. 1999; Technical Communication: A Reader-Centered Approach, Harcourt, Fort Worth. | | 2 | McCarthy, M., O'Dell, F., 2008. Academic Vocabulary in Use, Cambrigde University Press | | 3 | various websites: youtube, coursera.org, bbc.co.uk/learningenglish, purdue online writing lab | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 10/04/2019 | 1,5 | 30 | Sunum | 4 14 15 | 01/03/2019 10/05/2019 17/10/2019 | 0,5 05 05 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 23/05/2019 | 1,5 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 16 | 16 | Arasınav için hazırlık | 3 | 1 | 3 | Arasınav | 1.5 | 1 | 1.5 | Uygulama | 1.5 | 3 | 4.5 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı | 1.5 | 1 | 1.5 | Toplam Çalışma Yükü | | | 56.5 |
|