|
END3009 | İş Etüdü | 3+0+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Uzaktan Eğitim | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Arş. Gör. Behice Meltem KAYHAN | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Yönetimin temel ilkeleri olan kârlılık ve verimliliğe ulaşmak için maliyetler düşürülmeli ve üretimi artırmanın yolları bulunmalıdır. Bu da ancak işletmelerde mevcut sistemin etkin kullanılmasıyla mümkündür. Bu amaçla ders kapsamında öğrencilere metod etüdü ve iş ölçümü teknikleri gösterilerek ve uygulama yolları öğretilecektir. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | İş etüdüne konu olan problemleri doğru şekilde tespit edebilir. | 2,5,6,11 | 1,3,6, | ÖK - 2 : | Çalışanların moralini ve iş güvenliğini artırabilir. | 2,5,6,11 | 1,3,6, | ÖK - 3 : | Mevcut düzeni değiştirebilir ve bu sayede bilgi, malzeme ve işgücü akışını iyileştirebilir | 2,5,11 | 1,3,6, | ÖK - 4 : | Metot etüdü ve iş ölçümü çalışmalarını iş ortamında uygulama ve çözümleme becerisi | 2,5,11 | 1,3,6, | ÖK - 5 : | Takım çalışmasında hizmet veya üretim sistemi ile ilgili iş etüdü projeleri hazırlayabilir. | 6,10 | 1,3,6, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
İnsan-makine sistemlerine giriş. İş etüdünün aşamaları. Metot etüdü. İş ölçümü. İş örneklemesi. Zaman etüdü - Standart sürelerin bulunması. Sentetik zamanlar yöntemi (MTM, WF, MTA vb.). İş tasarımı |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Dersin Tanıtımı; Verimlilik ve Verimlilik Artırma Teknikleri | | Hafta 2 | İnsan-makina sistemlerine genel bakış | | Hafta 3 | İş etüdünün tanımı ve aşamaları | | Hafta 4 | İş etüdü uygulama aşamaları | | Hafta 5 | MMetot etüdü ? Şema ve diyagramlar | | Hafta 6 | Metot etüdü ? malzeme ve işçi hareketleri | | Hafta 7 | Metot etüdü ? donanım hareketleri | | Hafta 8 | İş ölçümünün tanımı ve önemi | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | İş Örneklemesi | | Hafta 11 | Zaman etüdü | | Hafta 12 | Sentetik zamanlar yöntemi (MTM, WF, MTA vb.) | | Hafta 13 | İş tasarımı | | Hafta 14 | İş tasarımı | | Hafta 15 | Örnek Problemler | | Hafta 16 | Yarıyıl sonu sınavı | | |
1 | Üçüncü, K., 2015. İş Etüdü Ders Notları (Basılmamış), KTÜ, Trabzon (erişim: AVES) | | |
1 | Üçüncü, K., 2005. Ergonomi ve İş Etüdü, KTÜ Yayın No: 68, Trabzon | | 2 | Barnes, R., 1990. Motion and Time Study, John Wiley and Sons Ltd. | | 3 | Niebel, B.W., 1998.Motion and Time Study, Irwin | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 18/11/2022 | 1 | 30 | Ödev | 3-12 | | | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 10/01/2023 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 3 | 7 | 21 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 6 | 18 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 141 |
|