|
KAY6362 | Çevre Etiği Yaklaşımları | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | KAMU YÖNETİMİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Muhammed Yunus BİLGİLİ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, insan-çevre ilişkilerinin çevre etiği yaklaşımları üzerinden sistematik bir biçimde incelenmesi ve iklim değişikliği, çevresel adalet ve kentsel katı atık kirliliği gibi çevre sorunlarının çevre etiği ile ilişkisinin açıklanmasıdır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Çevre etiği hakkında detaylı bilgilere sahip olur | 1 - 3 | 1,3, | ÖK - 2 : | Çevre sorunları ve çevre etiği arasındaki ilişkiyi açıklayabilir | 1 - 3 | 1,3, | ÖK - 3 : | Çevre sorunları ile mücadelede çevre etiği yaklaşımlarımdan yararlanılmasına ilişkin öneriler sunabilir | 1 - 2 - 3 | 1,3, | ÖK - 4 : | Çevre etiği yaklaşımlarının ekonomi, güvenlik, hukuk ve siyaset gibi politika alanları üzerindeki etkilerini açıklayabilir | 1 - 3 | 1,3, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Çevre, çevre sorunları, etik, ahlak, çevre etiği, insan merkezli çevre etiği, acı merkezli çevre etiği, canlı merkezli çevre etiği, bütüncül çevre etiği, derin ekoloji, çevresel adalet, toplumsal ekoloji, iklim adaleti, çevre yönetimi ve çevre etiği, ekofeminizm, ekososyalizm, ekofaşizm, ekoanarşizm, toprak etiği, cankurtaran sandalı etiği. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Çevre kavramı ve çevre sorunlarının nedenleri | | Hafta 2 | Genel olarak etik ve ahlak kavramları | | Hafta 3 | Çevre etiğinin ortaya çıkışı ve gelişimi | | Hafta 4 | İnsan merkezli çevre etiği yaklaşımı | | Hafta 5 | Acı ve canlı merkezli çevre etiği yaklaşımı | | Hafta 6 | Bütüncül çevre etiği yaklaşımı | | Hafta 7 | Çevre etiği yaklaşımlarının genel değerlendirmesi ve karşılaştırılması | | Hafta 8 | Derin ekoloji | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Cankurtaran sandalı etiği | | Hafta 11 | Toprak etiği | | Hafta 12 | Çevresel adalet | | Hafta 13 | İklim değişikliği ve çevre etiği ilişkisi | | Hafta 14 | Siyasal ideolojiler ve çevre etiği | | Hafta 15 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre etiği | | Hafta 16 | Dönemsonu Sınavı | | |
1 | Attfield R. 2019; Environmental Ethics: A Very Short Introduction, Oxford University Press. | | |
1 | Des Jardins, J. R. 2006; Çevre Etiği - Çevre Felsefesine Giriş, İmge Kitabevi, Ankara. | | 2 | Kılıç, S. 2013. Çevre Etiği, Orion Yayınevi, Ankara. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 19/11/2024 | 1 | 30 | Yıl içi çalışma | 12 | 19/12/2024 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 07/01/2025 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 14 | 3 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 14 | 8 | 112 | Arasınav için hazırlık | 2 | 12 | 24 | Arasınav | 1 | 2 | 2 | Ödev | 3 | 2 | 6 | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 3 | 36 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|