|
|
| MLY5810 | AR-GE ve Mali Teşvikler | 3+0+0 | AKTS:7.5 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | MALİYE ANABİLİM DALI | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Birol KARAKURT | | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Öğretim Üyesi Hikmet Yılmaz | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Bu dersin amacı birinci olarak, AR-GE kavramı ve önemini açıklayarak mali teşviklerin AR-GE gelişimine katkısını değerlendirmektir. İkinci olarak, Türkiye'nin AR_GE sürecinde mali teşvik altyapısını değerlendirmektir. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Mali teşvik ve kapsamı hakkında bilgi sahibi olur | 1 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 10 | 1,3, | | ÖK - 2 : | Ar-Ge harcamaları ve mali teşvik arasındaki ilişkiyi analiz eder | 1 - 3 - 4 - 6 - 7 - 8 - 10 | 1,3,5, | | ÖK - 3 : | Türkiye´de uygulanan mali teşvikleri ve önemini yorumlar | 1 - 2 - 3 - 4 - 6 - 7 - 8 - 10 | 1,3,5, | | ÖK - 4 : | Teşvik uygulamalarının sonuçlarını analiz eder | 1 - 4 - 6 - 8 - 10 | 3,5, | | ÖK - 5 : | Ar-Ge harcamaları ve mali teşviklerin ekonomik gelişme sürecindeki rolünü analiz eder | 1 - 3 - 4 - 6 - 8 - 10 | 1,5,6, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| AR-GE kavramı ve önemi hakkında bilgiler vermek, AR-GE ile ekonomik gelişimin ilişkisi ve önemine değinmek, AR-GE sürecinde teşvik mekanizması ve mali deşviklerin geliştirici rolüne değinmek ve Türkiye'nin mali teşvik sisteminin çerçevesini ortaya koyarak Ar-GE sürecine katkısı hakkında değerlendirmeler yapmak. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Ar-Ge ve Mali Teşvik Kavramına Giriş | | | Hafta 2 | Ar-Ge ve Yenilik Ekosistemi | | | Hafta 3 | Ar-Ge Politikaları ve Ulusal Stratejiler | | | Hafta 4 | Türkiye'de Ar-Ge Teşviklerinin Yasal Dayanakları | | | Hafta 5 | 5746 Sayılı Ar-Ge ve Tasarım Faaliyetleri Kanunu | | | Hafta 6 | Gelir Vergisi, Kurumlar Vergisi ve KDV Kanununda Mali Teşvikler | | | Hafta 7 | Ar-Ge ve Vergi Teşvikleri | | | Hafta 8 | AB ve Ar-Ge Destekleri | | | Hafta 9 | Arasınav | | | Hafta 10 | Ar-Ge Ekonomik Büyüme İlişkisi | | | Hafta 11 | Makale İncelemesi | | | Hafta 12 | Makale İncelemesi | | | Hafta 13 | Makale İncelemesi | | | Hafta 14 | Ödev teslimi | | | Hafta 15 | Genel Değerlendirme | | | Hafta 16 | Final Sınavı | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 27.11.2025 | 60 dk. | 30 | | Ödev | 13 | 18.12.2025 | | 20 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 12.01.2026 | 60 dk. | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | | Arasınav için hazırlık | 2 | 8 | 16 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Ödev | 3 | 13 | 39 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 14 | 28 | | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 170 |
|