|
KAY6360 | Karşılaştırılmalı Yerel Yönetimler | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | KAMU YÖNETİMİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Nisa ERDEM | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Abdulkadir TOPAL | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; farklı ülkelerdeki yerel yönetimlerin idari ve mali yapısıyla Türkiye?deki yerel yönetimlerin idari ve mali yapısının karşılaştırmalı bir biçimde ele alınmasıdır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Türkiye'deki yerel yönetim birimlerinin tarihi gelişimini açıklayabilir. | 1 - 2 - 8 - 9 | 1, | ÖK - 2 : | Türkiye'deki yerel yönetimlerin idari yapısıyla farklı ülkelerdeki yerel yönetim birimlerinin idari yapısını karşılaştırabilir. | 1 - 2 - 8 - 9 | 1, | ÖK - 3 : | Türkiye'deki yerel yönetimlerin mali yapısıyla farklı ülkelerdeki yerel yönetim birimlerinin mali yapısını karşılaştırabilir. | 1 - 2 - 8 - 9 | 1, | ÖK - 4 : | Türkiye'deki yerel yönetim birimlerinin idari ve mali özerkliğini farklı ülke örnekleriyle karşılaştırarak analiz yapabilir. | 1 - 2 - 8 - 9 | 1, | ÖK - 5 : | Yerel yönetim birimlerinin hizmet sunumundaki farklılıklarının kaynağını açıklayabilirler. | 1 - 2 - 8 - 9 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Yerel yönetimler, yerel yönetimlerin ortaya çıkış nedenleri, Türkiye?de yerel yönetimler, Türkiye?de yerel yönetimlerin tarihi gelişimi, Türkiye?deki yerel yönetim birimlerinin idari ve mali yapısı, yerel özerklik, hizmette halka yakınlık (subsidiarite) ilkesi, Almanya?da yerel yönetimler, Amerika Birleşik Devletleri?nde yerel yönetimler, İsviçre?de yerel yönetimler, İtalya?da yerel yönetimler, Fransa?da yerel yönetimler, Japonya?da yerel yönetimler, İngiltere?de yerel yönetimler, Avusturalya?da yerel yönetimler. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Kavramsal olarak yerel yönetimler | | Hafta 2 | Yerel özerklik tartışmaları ve dünyada yerel yönetimlerin tarihsel gelişimi | | Hafta 3 | Türkiye'de yerel yönetim birimleri | | Hafta 4 | Türkiye'de yerel yönetim birimlerinin tarihsel gelişimi | | Hafta 5 | Almanya'da yerel yönetimler | | Hafta 6 | Amerika Birleşik Devletleri'nde yerel yönetimler | | Hafta 7 | Fransa'da yerel yönetimler | | Hafta 8 | İtalya'da yerel yönetimler | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | İngiltere'de yerel yönetimler | | Hafta 11 | İsviçre'de yerel yönetimler | | Hafta 12 | Japonya'da yerel yönetimler | | Hafta 13 | Avustıralya'da yerel yönetimler | | Hafta 14 | Farklı ülkelerdeki yerel yönetim yapısının Türkiye'deki yerel yönetim yapısıyla karşılaştırılması (I) | | Hafta 15 | Farklı ülkelerdeki yerel yönetim yapısının Türkiye'deki yerel yönetim yapısıyla karşılaştırılması (II) | | Hafta 16 | Dönemsonu sınavı | | |
1 | Ulusoy, A. ve Akdemir, T. 2019; Mahalli İdareler Maliyesi, Seçkin Kitabevi, Ankara | | |
1 | Mecek, Mehmet vd. (Ed.), 2015; İdari ve Mali Açıdan Türkiye'de Yerel Yönetimler, Bekad Yayınları, Antalya | | 2 | Ökmen, Mustafa ve Parlak, Bekir, 2016; Türkiye'de ve Dünya'da Yerel Yönetimler, Ekin Yayınları, Bursa | | 3 | Keleş, R. 2008; Yerinden Yönetim ve Siyaset, Cem Yayınevi, İstanbul | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 11/2021 | 1 | 30 | Yıl içi çalışma | 13 | 12/2021 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 01/2022 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 12 | 2 | 24 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 3 | 2 | 6 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 3 | 36 | Dönem sonu sınavı | 3 | 1 | 3 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|