|
|
| KAY5320 | İyi Yönetişim Teorisi | 3+0+0 | AKTS:7.5 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | KAMU YÖNETİMİ ANABİLİM DALI | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Emrah FİRİDİN | | Diğer Öğretim Üyesi | | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Bu dersin amacı, günümüz yönetim sistemlerinden biri olan yönetişim süreç ve ilkelerinin nasıl uygulanacağını olumlu ve olumsuz örnekler eşliğinde analiz etmektir. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | İyi yönetişim teorisini ortaya çıkaran nedenleri öğrenecek | 1 - 2 | | | ÖK - 2 : | İyi yönetişim ilkelerinin neler olduğunu öğrenecek | 1 - 2 | | | ÖK - 3 : | İyi yönetişim uygulamalarına kaynaklık eden uluslararası belgeleri bilecek | 1 - 2 | | | ÖK - 4 : | Bir sorun çözme aracı olarak iyi yönetişim teorisinin etkinliği dünyadaki örnekler çerçevesinde değerlendirilebilecek | 1 - 2 | | | ÖK - 5 : | İyi yönetişim teorisine hem olumlu hem de olumsuz eleştirileri üzerinde düşünme kabiliyetine sahip olunacak | 1 - 2 | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Bu derste iyi yönetişim ilke ve süreçlerinin yanı sıra uygulama alanları anlatılmaktadır. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | İyi Yönetişim nedir | | | Hafta 2 | Uluslararası metinlerde iyi yönetişimin yeri | | | Hafta 3 | Yeni kamu yönetimi ve iyi yönetişim ilişkisi | | | Hafta 4 | İyi yönetişimin aktörleri | | | Hafta 5 | Demokrasi açısından iyi yönetişimin önemi | | | Hafta 6 | Toplumsal kabulü sağlama aracı olarak iyi yönetişim | | | Hafta 7 | Kamu yönetiminde iyi yönetişimin uygulanabilirliği | | | Hafta 8 | İyi yönetişim ilkelerinin kamu yönetimine uygulanabilirliğinin analizi | | | Hafta 9 | Ara sınav | | | Hafta 10 | Farklı ülkelerde iyi yönetişim uygulamaları | | | Hafta 11 | Yenilenebilir enerji yatırımlarında ortaya çıkan sorunlar için çözüm aracı olarak iyi yönetişim ilkelerinin uygulanabilirliği | | | Hafta 12 | Türkiye'de farklı yönetişim uygulamaları ve ödev değerlendirme | | | Hafta 13 | Belediyeler ve iyi yönetişim | | | Hafta 14 | Sivil toplum ve iyi yönetişim | | | Hafta 15 | İyi yönetişim teorisinin eleştirisi | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | Köseoğlu, Özer vd, 2015, Kamu yönetiminde paradigma arayışları: Yeni kamu işletmeciliği ve ötesi, Dora basım yayım | | | 2 | Genç, Fatma Neval, 2013, Yönetişim: Türk kamu yönetimine yansımaları, Çizgi kitabevi | | | |
| 1 | Kooiman, Jan, 2003, Governing as governance, Sage publications | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 11/2021 | 1 | 30 | | Ödev | 12 | 12/2021 | 1 | 20 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 01/2022 | 2 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | | Arasınav için hazırlık | 12 | 2 | 24 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Ödev | 4 | 2 | 8 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 3 | 36 | | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|