|
KAY6020 | Postmodern Tartışmalar | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | KAMU YÖNETİMİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Mustafa Çağatay OKUTAN | Diğer Öğretim Üyesi | ASSOCIATE. PROF. DR. ATILA DOGAN | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Ayrıca bu derste, modernizm ve postmodernizme yöneltilen eleştiriler ve bu eleştirilerin felsefi arka planları tartışılacaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Modernizm ve postmodernizm hakkında bilgi sahibi olma | 3 - 4 | 1, | ÖK - 2 : | Eleştirel kavrayış and eleştirel okuma. | 3 - 4 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Modernizm ve postmodernizm kavramlarının açımlanması, tarih boyunca farklı dönemlerde ortaya çıkan yorumları, modern ve postmodern dünya ile bağlantısı içerisinde bireyin taşıdığı olanakların incelenmesi bu ders kapsamında yer alır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş, modern terimi | | Hafta 2 | Postmodern terimi | | Hafta 3 | Modernite | | Hafta 4 | Lyotard'ın modern-Postmodern görüşü | | Hafta 5 | Lyotard'ın bilgi görüşü | | Hafta 6 | Habermas'ın modern hakkındaki görüşü | | Hafta 7 | Foucault ve modern dünya | | Hafta 8 | Ara sınav | | Hafta 9 | Derrida ve dil | | Hafta 10 | Derida ve Differance | | Hafta 11 | Hermeneuetik | | Hafta 12 | Kısa sıanv | | Hafta 13 | Foucault'ın bilgi görüşü | | Hafta 14 | Derrida'nın bilgi görüşü | | Hafta 15 | Akademik tartışma | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | İhsan Bilgin, Orhan Koçak, İskender Savaşır, "Çelişki ve Fark: Modernizm ve Postmodernizm Üzerine Söyleşi", Defter 18, Sonbahar 1992 | | 2 | Postmodern Konumdaki Filozoflar", Defter 18, Sonbahar 1992. | | 3 | Ihab Hassan, From Postmodernism to Postmodernity: the Local/Global Context 2000. | | 4 | Guénon, René The Crisis of the Modern World. Hillsdale: Sophia Perennis, 1927. | | |
1 | "Michel Foucault ve Thomas Kuhn'un 'Episteme' ile 'Paradigma' Kavramlarına Eleştirel Bir Yaklaşım", Seminer Felsefe Özel Sayısı 6, 1989, s. 337-348. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 18/11/2021 | 3 | 30 | Yıl içi çalışma | 13 | 21/12/2021 | 3 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 14/01/2022 | 3 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 12 | 2 | 24 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 3 | 2 | 6 | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 3 | 36 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|