|
|
| KAY6020 | Postmodern Tartışmalar | 3+0+0 | AKTS:7.5 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Doktora | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | KAMU YÖNETİMİ ANABİLİM DALI | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Mustafa Çağatay OKUTAN | | Diğer Öğretim Üyesi | ASSOCIATE. PROF. DR. ATILA DOGAN | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Ayrıca bu derste, modernizm ve postmodernizme yöneltilen eleştiriler ve bu eleştirilerin felsefi arka planları tartışılacaktır. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Modernizm ve postmodernizm hakkında bilgi sahibi olma | 3 - 4 | 1, | | ÖK - 2 : | Eleştirel kavrayış and eleştirel okuma. | 3 - 4 | 1, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Modernizm ve postmodernizm kavramlarının açımlanması, tarih boyunca farklı dönemlerde ortaya çıkan yorumları, modern ve postmodern dünya ile bağlantısı içerisinde bireyin taşıdığı olanakların incelenmesi bu ders kapsamında yer alır. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Giriş, modern terimi | | | Hafta 2 | Postmodern terimi | | | Hafta 3 | Modernite | | | Hafta 4 | Lyotard'ın modern-Postmodern görüşü | | | Hafta 5 | Lyotard'ın bilgi görüşü | | | Hafta 6 | Habermas'ın modern hakkındaki görüşü | | | Hafta 7 | Foucault ve modern dünya | | | Hafta 8 | Ara sınav | | | Hafta 9 | Derrida ve dil | | | Hafta 10 | Derida ve Differance | | | Hafta 11 | Hermeneuetik | | | Hafta 12 | Kısa sıanv | | | Hafta 13 | Foucault'ın bilgi görüşü | | | Hafta 14 | Derrida'nın bilgi görüşü | | | Hafta 15 | Akademik tartışma | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | İhsan Bilgin, Orhan Koçak, İskender Savaşır, "Çelişki ve Fark: Modernizm ve Postmodernizm Üzerine Söyleşi", Defter 18, Sonbahar 1992 | | | 2 | Postmodern Konumdaki Filozoflar", Defter 18, Sonbahar 1992. | | | 3 | Ihab Hassan, From Postmodernism to Postmodernity: the Local/Global Context 2000. | | | 4 | Guénon, René The Crisis of the Modern World. Hillsdale: Sophia Perennis, 1927. | | | |
| 1 | "Michel Foucault ve Thomas Kuhn'un 'Episteme' ile 'Paradigma' Kavramlarına Eleştirel Bir Yaklaşım", Seminer Felsefe Özel Sayısı 6, 1989, s. 337-348. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 18/11/2021 | 3 | 30 | | Yıl içi çalışma | 13 | 21/12/2021 | 3 | 20 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 14/01/2022 | 3 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | | Arasınav için hazırlık | 12 | 2 | 24 | | Arasınav | 2 | 1 | 2 | | Ödev | 3 | 2 | 6 | | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 3 | 36 | | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|