|
|
| KAY5900 | Türkish - Islamic Thought | 3+0+0 | AKTS:7.5 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | KAMU YÖNETİMİ ANABİLİM DALI | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Atila DOĞAN | | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Mustafa Çağatay OKUTAN | | Öğretim Dili | İngilizce | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Bu ders; öğrencilere Türk-İslam dünyasında siyasal ve toplumsal düşünceler tarihi alanında genel bilgiler vermeyi amaçlar. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | islam düşüncesi ile ilgilli temel kavramlarını belirleyebilecekler. | 1 - 2 - 3 - 4 | 1,3, | | ÖK - 2 : | islam düşüncesi ile ilgili akımları açıklayabilecekler. | 1 - 2 - 3 - 4 | 1,3, | | ÖK - 3 : | uygulama yaptırmak (ödev vermek) suretiyle öğrenilen teorik bilgileri ilişkilendirebilecek ve günümüzle kıyaslama imkânı bulabilecekler. | 1 - 2 - 3 - 4 | 1,3, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Düşünce tarihi, Türk ve İslam Dünyasında ilmi, felsefi, siyasi düşünsel faaliyetler tarihi, Türkiye'de ilmi, felsefi, toplumsal ve siyasi düşünceler tarihi. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Düşüncenin mahiyeti | | | Hafta 2 | Pozitif düşüncenin temelleri | | | Hafta 3 | Felsefi düşünce | | | Hafta 4 | Türk İslam düşüncesinin oluşumu | | | Hafta 5 | Türk İslam Düşüncesinin gelişmesinde Tercümelerin rolü | | | Hafta 6 | Hint Etkisi | | | Hafta 7 | İran Etkisi | | | Hafta 8 | Yahudi Etkisi | | | Hafta 9 | Arasınav | | | Hafta 10 | Yunan Etkisi | | | Hafta 11 | Farklı dillerden Arapçaya tercümeler | | | Hafta 12 | Beytul Hikme Tercüme Okulu | | | Hafta 13 | Mutezili düşünğrler | | | Hafta 14 | Meşşai Okulu | | | Hafta 15 | Diğer düşünce akımları | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | Ülken, H. Z. 2004, Türk Tefekkürü Tarihi, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul | | | |
| 1 | Sunar, L. ve Kavak, Ö. 2018; İslam Siyaset Düşüncesi: Adil Devlet, Erdemli Şehir, Mükellef İnsan, İLEM Yayınları, İstanbul. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 11/2021 | 1 | 30 | | Yıl içi çalışma | 13 | 12/2021 | 1 | 20 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 01/2022 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | | Arasınav için hazırlık | 12 | 2 | 24 | | Arasınav | 2 | 1 | 2 | | Ödev | 3 | 2 | 6 | | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 3 | 36 | | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|