|
|
| FZY 617 | Duyu Fizyolojisi | 2+2+0 | AKTS:7.5 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Doktora | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | FİZYOLOJİ ANABİLİM DALI | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Laboratuar Çalışması, Uygulama | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat uygulama | | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Mukadder OKUYAN | | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Bu derste özel duysal sistem hakkında bilgi verilmesi amaçlanmıştır, derste genel reseptörler hakkında bilgi verildikten sonra özel duysal sinir sistemleri bölümler halinde incelenmektedir. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Duyusal reseptörler için anatomik model ve dizaynları tanımlayabilir | 1 - 2 - 3 - 5 | 1,3 | | ÖK - 2 : | Algılama alanı, primer duyusal ve sekonder duyusal nöron kavramları ve iki noktanın ayıtrt edilmesini tanımlayabilir | 1 - 2 - 5 - 6 | 1,2,3 | | ÖK - 3 : | Görme, koku, tat, dokunma ve ısı gibi temel duyuların mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olur | 1 - 2 - 6 | 1,2,3 | | ÖK - 4 : | Ağrı ve nosisepsiyon duyusu ile ilgili deneysel çalışmalar gerçekleştirebilir | 1 - 2 - 4 - 6 | 1,2,3,4,6 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Göz ve görme, kulak, duyma ve denge, kimyasal duyulardan koku ve tat ile ağrı ve nosisepsiyon |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Duyu Fizyolojisine Giriş | | | Hafta 2 | Somatik duyularla alakalı nöroanatomi ve nörofizyoloji | | | Hafta 3 | Isı duyusu | | | Hafta 4 | Mekanik duyular | | | Hafta 5 | Propriyosepsiyon
| | | Hafta 6 | Nosisepsiyon ve ağrı | | | Hafta 7 | Nosisepsiyon ve ağrı | | | Hafta 8 | Arasınav | | | Hafta 9 | Görme duyusunun esasları | | | Hafta 10 | Görme duyusunun esasları | | | Hafta 11 | İşitme | | | Hafta 12 | Denge | | | Hafta 13 | Koku duyusu | | | Hafta 14 | Tat duyusu | | | Hafta 15 | Duyusal sistem patofizyolojileri | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | Fundamentals Of Sensory Physiology - Springer Study Edition, by Schmidt, Biederman-thorson, 1997 | | | 2 | Tıbbi Fizyoloji, Guyton and Hall, 2007, Nobel Tıp Kitabevi | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 8 | | 2 | 30 | | Ödev | 14 | | 10 | 20 | | Dönem sonu sınavı | 16 | | 2 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | | Sınıf dışı çalışma | 6 | 14 | 84 | | Laboratuar çalışması | 1 | 2 | 2 | | Arasınav için hazırlık | 10 | 4 | 40 | | Arasınav | 2 | 1 | 2 | | Ödev | 8 | 1 | 8 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 4 | 40 | | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 220 |
|