|
|
| HEM6030 | Hemşirelik Hiz.Örgütsel Davranış | 3+0+0 | AKTS:7.5 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Doktora | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Havva ÖZTÜRK | | Diğer Öğretim Üyesi | | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Bu ders örgüt içerisindeki çalışan bireylerin davranışlarının grup, örgüt ve çevre değişkenlerini dikkate alarak incelenmesini ve analiz edilmesini amaçlamaktadır. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Örgütsel Davranışla ilgili temel kavramları tanımlar. | 6 - 7 - 9 | 1,3,5 | | ÖK - 2 : | Örgüt içinde bireyin davranışlarının sebep ve sonuçlarını teorik ve uygulamalı örneklerle açıklayabilir | 6 - 7 - 9 | 1,3,5 | | ÖK - 3 : | Örgüt içinde bireyin davranışlarını etkileyen faktörleri kavrar.
| 6 - 7 - 9 | 1,3,5 | | ÖK - 4 : | Örgütsel davranış türlerini bilir ve organizasyondaki etkisini yorumlar.
| 6 - 7 - 9 | 1,3,5 | | ÖK - 5 : | Örgütsel davranışta yeni akımları tartışır. | 6 - 7 - 9 | 1,3,5 | | ÖK - 6 : | Örgütsel davranış türlerinin hemşirelik hizmetlerine etkisini yorumlar | 6 - 7 - 9 | 1,3,5 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Örgütsel davranışa giriş, tarihsel gelişimi ve yaklaşımları-iş yerinde nezaket ve görgü kuralları, algılama ve atfetme süreci-kişilik ve kişisel farklılıkların analizi, örgütlerde inançlar, tutumlar-iş tatmini, örgütlerde monotonluk-motivasyon, örgütlerde gruplar-takım yönetimi, örgütsel adalet-örgütsel güven, örgütsel bağlılık-örgütsel vatandaşlık, davranışı, örgütsel iletişim-çatışma yönetimi, stres yönetimi-örgütlerde şiddet (asertif davranış, psikolojik, duygusal, taciz vb.), psikolojik sorun ve şikâyetler, örgütsel yetke (otorite) güç ve politik davranış, örgüt kültürü-örgütsel değişim, yönetime katılma ? yaratıcı problem çözme,örgütsel anlamda teknoloji kullanımı |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Dersin tanımı ve beklentilerin açıklanması | | | Hafta 2 | Örgütsel davranışa giriş, tarihsel gelişimi ve yaklaşımları-İş yerinde nezaket ve görgü kuralları | | | Hafta 3 | Algılama ve atfetme süreci-Kişilik ve kişisel farklılıkların analizi | | | Hafta 4 | Örgütlerde inançlar, tutumlar-İş tatmini | | | Hafta 5 | Örgütlerde monotonluk-Motivasyon | | | Hafta 6 | Örgütlerde gruplar-Takım yönetimi | | | Hafta 7 | Örgütsel adalet-Örgütsel güven | | | Hafta 8 | Örgütsel bağlılık-Örgütsel vatandaşlık davranışı | | | Hafta 9 | Ara sınav | | | Hafta 10 | Örgütsel iletişim-Çatışma yönetimi | | | Hafta 11 | Stres yönetimi-Örgütlerde şiddet (asertif davranış, psikolojik, duygusal, taciz vb.), psikolojik sorun ve şikâyetler | | | Hafta 12 | Örgütsel yetke (otorite) ? Güç ve politik davranış | | | Hafta 13 | Örgüt kültürü-Örgütsel Değişim | | | Hafta 14 | Yönetime katılma ? Yaratıcı problem çözme | | | Hafta 15 | Örgütsel anlamda teknoloji kullanımı
| | | Hafta 16 | final sınavı | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 2022 | 1 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 2022 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | | Sınıf dışı çalışma | 4 | 16 | 64 | | Arasınav için hazırlık | 5 | 8 | 40 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 16 | 80 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 214 |
|