|
|
| HEM6039 | İleri Çocuk Sağlığı ve Has.Hem.II | 4+4+0 | AKTS:7.5 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Doktora | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik ve 4 saat uygulama | | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. İlknur KAHRİMAN | | Diğer Öğretim Üyesi | Yrd. Doç. Dr. Hacer Kobya BULUT | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | 4 Gün staj | | | | Dersin Amacı: | | Bu ders, yüksek riskli çocuk ve ailelerde etik konular, çocuklarda yaratıcılık vb. konularında farkındalık yaratmayı ve eleştirel düşünme becerileri hakkında bilgi sahibi olmayı amaçlamaktadır. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Toplumda yüksek riskli çocuk ve ebeveynlerin sorunlarına yönelik uygun çözümler üretebilir. | 1 - 6 | | | ÖK - 2 : | Yüksek riskli çocuk ve ailenin sorunlarını, eğitim ve danışmanlık gereksinimlerini dikkate alarak bu konudaki hemşirelik hizmetlerinin etkinliğini eleştirel şekilde analiz edebilir. | 1 - 6 | | | ÖK - 3 : | Yüksek riskli çocuk ve yüksek riskli ailenin sorunlarının çözümünde ve bu sorunların önlenmesinde hemşirenin rollerine ilişkin yeni yaklaşımlar geliştirebilir. | 1 - 6 | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Çocuk sağlığı hemşireliğinde hemşirelik konularının analizi ve tartışılması. Çocukların sağlığının korunması, sürdürülmesi ve yeniden düzenlenmesine yönelik hemşirelik konuları araştırılmaktadır. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Kronik hastalığı olan çocuk | | | Hafta 2 | Çocukla İletişim | | | Hafta 3 | Terapotik Oyun | | | Hafta 4 | Çocuk ve etik | | | Hafta 5 | Ağrı ve çocuk | | | Hafta 6 | Kritik düşünme | | | Hafta 7 | Çocuk ihmal ve istismarı | | | Hafta 8 | Çocukta yaratıcılığın geliştirilmesi | | | Hafta 9 | Ara sınav | | | Hafta 10 | Tarama testleri | | | Hafta 11 | Çocuk ve Ölüm | | | Hafta 12 | Çocuk sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik yaklaşımlar | | | Hafta 13 | Çocuk sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik yaklaşımlar | | | Hafta 14 | Sağlık Politikaları (Çocukla ilgili) | | | Hafta 15 | Sağlık Politikaları (Çocukla ilgili) | | | Hafta 16 | Final Sınavı | | | |
| 1 | Çavuşoğlu H. Çocuk Sağlığı Hemşireliği Genişletilmiş 11. Baskı.Sistem Ofset Basımevi Ankara, 2013 | | | 2 | Conk Z (Ed), Başbakkal (Ed), Bal Yılmaz (Ed), Bolışık (Ed). Pediadri hemşireliği. I. baskıAkademisyen Tıp Kitapevi. Ankara, 2013. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 1 | 11/04/2018 | 1 | 15 | | Uygulama | 13 | 13 20 27/02/2018 6 1 20 27/03/2018 3 17 24/04/2018 8 15 22 19/05/2018 | 4 | 50 | | Sunum | 14 | | 4 | 10 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 06/06/2018 | 1 | 25 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | | Arasınav için hazırlık | 3 | 4 | 12 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Klinik Uygulama | 4 | 14 | 56 | | Ödev | 2 | 2 | 4 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 4 | 12 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 198 |
|