|
|
| AIMT2003 | Görsel Anlatım Teknikleri | 3+1+0 | AKTS:3 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Ön Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | TASARIM BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik ve 1 saat uygulama | | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep SADIKLAR | | Diğer Öğretim Üyesi | | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Görsel anlatım araçlarının ve tekniklerinin öğrenciye öğretilmesi, bu araç ve teknikleri kullanarak tasarım fikirlerini ifade edebilme ve artistik sunum yapabilme becerisinin kazandırılması. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Tasarım fikirlerini ifade edebilecek sunum yöntemlerini bilirler | 4 - 8 | 3,5, | | ÖK - 2 : | Dijital sunum yazılımları hakkında bilgi sahibidirler | 4 - 8 | 3,5, | | ÖK - 3 : | Görselleştirme araçları kullanabilirler ve bu araçlar yoluyla etkili iletişim kurabilirler | 4 - 8 | 3,5, | | ÖK - 4 : | Teknik anlatımları artistik anlatımla destekleyerek etkileyici sunumlar hazırlayabilirler | 4 - 8 | 3,5, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| -Serbest el eskiz ve kolaj teknikleri
-Dijital ortamda görsel anlatım araçları
-Dijital ortamda görsel anlatım teknikleri
-Dijital ortamda sunum hazırlanması ve sunumu |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Tanışma ve dersin genel içeriğinin açıklanması | | | Hafta 2 | 1.Görsel anlatım tekniklerine giriş. Teknik ve artistik anlatım. PowerPoint basit ayarların anlatımı. 2.Uygulama | | | Hafta 3 | 1. Görsel Düşünme ve İfade Yolu: Eskiz Tekniklerinin Anlatılması. 2.Uygulama | | | Hafta 4 | 1.Ödevlerin değerlendirilmesi. 2. Görselleştirmede Bir Araç Olarak Çizgi Kavramının Anlatılması. 3.Uygulama | | | Hafta 5 | 1.Ödevlerin değerlendirilmesi. 2. Görselleştirmede Bir Araç Olarak Kolaj kavramının anlatılması. 3. Uygulama | | | Hafta 6 | 1.Ödevlerin değerlendirilmesi. 2. Görselleştirmede Bir Araç Olarak Renk kavramının anlatılması. 3. Uygulama | | | Hafta 7 | 1.Ödevlerin değerlendirilmesi. 2.Görsel Hiyerarşi İlkesi ve Görsel Hiyerarşiyi Sağlama Yolları 3.Uygulama | | | Hafta 8 | Ara sınava hazırlık | | | Hafta 9 | Ara Sınav | | | Hafta 10 | Ara sınav ödevlerinin değerlendirilmesi | | | Hafta 11 | Uygulama: Plan ve kesit örneklerinin boyanarak sunuma hazırlanması | | | Hafta 12 | Uygulama: Plan ve kesit örneklerinin boyanarak sunuma hazırlanması | | | Hafta 13 | Uygulama: Projelerine ait bir duvar yüzeyi için doku tasarımı | | | Hafta 14 | Uygulama: Projelerine ait bir duvar yüzeyi için doku tasarımı ve sunumu | | | Hafta 15 | Dönem sonu sınavına hazırlık | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | İnceoğlu, N., Gürer, T., Çil, E., (1995). Düşünme ve anlatım aracı olarak eskizler, İstanbul. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 20/11/2025 | 4,0 | 30 | | Uygulama | 2,3,4,5,6,7,10,11,12,13,14 | 05/10/2025 | 12,0 | 10 | | Ödev | 8, 10, 11, 12 | 11/11/2025, 25/11/2025, 02/12/2025, 09/12/2025 | 16,0 | 10 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 08/01/2026 | 4,0 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 4 | 15 | 60 | | Arasınav için hazırlık | 4 | 1 | 4 | | Arasınav | 4 | 1 | 4 | | Uygulama | 1 | 12 | 12 | | Ödev | 1 | 4 | 4 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 1 | 4 | | Dönem sonu sınavı | 4 | 1 | 4 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 92 |
|