|
|
| OREN3033 | Atık Kağıt Geri Kazanma Teknikleri | 2+0+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | ORMAN ENDÜSTRİSİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Hüseyin KIRCI | | Diğer Öğretim Üyesi | | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Dersin amacı, öğrencilere atık kağıt geri dönüşümünün ekonomik ve çevresel açıdan önemini ve atık kağıt geri dönüşüm sistemleri hakkında genel bilgileri vermek. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Atık kağıt geri kazanmanın önemini belirleyecek ve açıklayacaklardır. | 2 - 3 | 1 | | ÖK - 2 : | atık kağıt geridönüşüm teknolojisini ve farklı iş akışı düzenlemelerini belirleyip açıklayacaklardır. | 2 - 3 | 1,3 | | ÖK - 3 : | atık kağıttan veya bakir hamurdan üretilen kağıtların kalitesini karşılaştırmalı olarak yorumlayabileceklerdir. | 2 - 3 | 1,3 | | ÖK - 4 : | Atık kağıt mürekkep giderme etkinlik ve sistemleri hakkında bilgi sahibi olup yorumlayabileceklerdir. | 2 - 3 | 1 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Hammadde olarak atık kağıdın endüstrideki yeri. Dünyada ve ülkemizde atık kağıt geri kazanma ve kullanma oranları. Atık kağıtların toplanması ve sınıflandırılması. Atık kağıtların işlenmesi: Lif açma, yıkama, temizleme, mürekkep giderme ve ağartma. Atık kağıt hamurlarının özellikleri ve kullanım yerleri, Atık kağıt kullanımının çevresel açıdan önemi. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Atık kağıt nedir, kağıt endüstrisinde atık kağıt kullanımının önemi, avantaj ve sakıncaları.
| | | Hafta 2 | Bir hammadde olarak atık kağıt. Atık kağıtların tedariki, toplanması, sınıflandırılması.Kontaminantlar | | | Hafta 3 | Atık kağıdın hamur haline getirilmesi,hamur yapıcı tipleri,mekanizmaları.
| | | Hafta 4 | Pulperler ve yardımcı donatıları
| | | Hafta 5 | Pılper hattının tesisi ve devreye alınması | | | Hafta 6 | Atık Kağıt süspansiyonunun Temizlenmesi ve Elemesi | | | Hafta 7 | Eleme sistemi ve mekanizması,elemenin teorisi.
| | | Hafta 8 | Eleklerin sınıflandırılması, elemenin etkinliği. | | | Hafta 9 | Ara Sınav | | | Hafta 10 | Santrifüjlü temizleyiciler. | | | Hafta 11 | Atık Kağıt posesinde mürekkebin uzaklaştırılması. | | | Hafta 12 | mürekkep yüzdürme hücreleri. | | | Hafta 13 | Atık kağıt yıkama ve su uzaklaştırma terminolojisi. | | | Hafta 14 | Yıkayıcılar | | | Hafta 15 | Atık Kağıt-ağartma prosesi | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | Kırcı, H. 2013; Atık Kağıt Geri Dönüşüm Teknolojisi, Basılmamış ders notları, Trabzon | | | 2 | Edited by Doshi M:R, and Dyer J.M., ,1998. Paper Recycling Challenge Volume III , Process Technology | | | |
| 1 | Rangamangar, R., Sharpe P.E., 1998: Recycled Fiber Bleaching Processes Overview, in Paper Recygling Challenge Vol:3, Chapter:10, Doshi and Assoc. İnc., p. 150-165 | | | 2 | Cathie, K., Guest, D., 1991: Wastepaper, Pira International, 134 p. | | | 3 | Smook, G.A., 1992: Handbook for Pulp and Paper Technologyits, Tappı Press, Atlanta | | | 4 | Anonymous 2000: TAPPI Test Methods, TAPPI PRESS, Atlanta, USA | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 20.11.2021 | 0.45 | 30 | | Yıl içi çalışma | 11 | | | | | Ödev | 1 | 23.12.2021 | 1 | 20 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 27.01.2022 | 0.45 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | | Sınıf dışı çalışma | 1 | 14 | 14 | | Laboratuar çalışması | 1 | 3 | 3 | | Arasınav için hazırlık | 2 | 8 | 16 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Uygulama | 1 | 3 | 3 | | Ödev | 10 | 2 | 20 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 2 | 20 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 106 |
|