|
|
| ORM2029 | Dendroloji | 2+0+0 | AKTS:3 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | ORMAN ENDÜSTRİSİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Murat ÖZTÜRK | | Diğer Öğretim Üyesi | Yrd. Doç. Dr. Sefa AKBULUT | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Gymnospermae ve Angiospermae bitkilerini tanıtmak, orman endüstrisinde öneme sahip türlerin odun özelliklerini ve bu odunların kullanım alanlarını öğretmek. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Gymnosperm ve Angiosperm arasındaki farkları açıklayabilecekler | 1 - 5 | | | ÖK - 2 : | odunların fiziksel, mekanik ve tekstür özelliklerini ve odunların kullanım alanlarını açıklayabilecekler | 1 - 5 | | | ÖK - 3 : | öğrendiklerini arazide ve laboratuarda uygulayabilecekler | 1 - 5 | | | ÖK - 4 : | Angiosperm ve Gymnosperm bitkilerini tanımlayabilecekler | 1 - 5 | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Gymnospermae'lerin bitki dünyasındaki yeri. Yetişme muhiti ve tanımları. Angiospermae'lerin botanik dalları ve bitkiler sistemindeki yeri. Yetişme çevresi ve tanımları. Odunların tekstür, fiziksel ve mekanik özelliklerine göre kullanım yerleri. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Dendrolojinin Botanik Bilim Dalları Arasındaki yeri, Bitkilerin Hayat Formları | | | Hafta 2 | Gymnospermae-Angiospermae farkları, Vejetatif ve Generatif Organlar | | | Hafta 3 | Sistamatik Botanik, Angiospermae Bitkilerinin Sistematiği, Magnoliaceae, Lauraceae | | | Hafta 4 | Platanaceae, Hamamelidaceae | | | Hafta 5 | Ulmaceae, Moraceae, Juglandeceae | | | Hafta 6 | Betulaceae, Fagaceae | | | Hafta 7 | Salicaceae, Ericaceae | | | Hafta 8 | Rosaceae, Leguminoceae, Myrtaceae, Anacardiaceae, Simaroubaceae, Oleaceae | | | Hafta 9 | Arasınav | | | Hafta 10 | Gymnospermae Bitkilerinin Sistematiği, Taxaceae, Cephalotaxaceae, Araucariaceae | | | Hafta 11 | Pinaceae Familyası, Cinsleri ve Taksonları | | | Hafta 12 | Taxodiaceae Familyası ve Taksonları | | | Hafta 13 | Cupressaceae Familyası ve Taksonları | | | Hafta 14 | Gnetinae Sınıfı | | | Hafta 15 | Arazi uygulaması | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | Anşin, R. ÖZKAN, Z.C. (2006). Tohumlu Bitkiler (Spermatophyta) Ders Kitabı | | | |
| 1 | Anşin, R. (2001). Tohumlu Bitkiler (Gymnospermae) Ders Kitabı. 122/15 Trabzon | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 12/11/2016 | 1 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 10/01/2017 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | | Sınıf dışı çalışma | 3 | 12 | 36 | | Arasınav için hazırlık | 12 | 1 | 12 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Uygulama | 1 | 14 | 14 | | Ödev | 2 | 8 | 16 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 2 | 24 | | Dönem sonu sınavı | 3 | 1 | 3 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 148 |
|