|
|
| ORM3016 | Biyolojik Çeşitlilik Envanterleri | 2+0+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | ORMAN MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Hakkı YAVUZ | | Diğer Öğretim Üyesi | Prof.Dr. Hakkı YAVUZ | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | biyolojik çeşitlilik envanterini yapabilmek |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Biyoçeşitliliği tanımlayabilecek | 5 - 8 | 1,3,5 | | ÖK - 2 : | Bitkisel tür çeşitliliği ile hayvansal tür çeşitliliğinin ayrımını yapabilecek | 5 - 8 | 1,3,5 | | ÖK - 3 : | Bitkisel tür çeşitliliği envanteri için kullanılması geken yöntemleri kavrayabilecek | 5 - 8 | 1,3,5 | | ÖK - 4 : | Hayvansal tür çeşitliliğinin envanterinde parametrik olmayan istatistiksel testlerin kullanılması gerektiğini anlayabilecek | 5 - 8 | 1,3,5 | | ÖK - 5 : | Envanterde kullanılan kimi istatistiksel hesaplamaları yapabilecek | 5 - 8 | 1,3,5 | | ÖK - 6 : | İstatistiksel sonuçları yorumlayabilecek | 5 - 8 | 1,3,5 | | ÖK - 7 : | Biyolojik çeşitliliğin envanter planlamasını yapabilecek | 5 - 8 | 1,3,5 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Shannon indeksi, Simpson İndeksi, Camargo evenness indeksi, Pielou regularity indeksi, Tür-Alan eğrisi İndeksi, LLNS indeksi. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Biyolojik Çeşitliliğin Tarihsel Gelişimi | | | Hafta 2 | Ekolojik Süreçler ve Biyolojik Çeşitlilik | | | Hafta 3 | Biyolojik Çeşitlilik Envanteri | | | Hafta 4 | Biyolojik Çeşitlilik Ölçümü | | | Hafta 5 | Shannon Biyolojik Çeşitlilik Endeksi | | | Hafta 6 | Simpson Biyolojik Çeşitlilik Endeksi | | | Hafta 7 | Pielou Endeksi | | | Hafta 8 | Cox Endeksi | | | Hafta 9 | Arasınav | | | Hafta 10 | Gadow Endeksi | | | Hafta 11 | Meşcere Biyoçeşitlilik Endeksi | | | Hafta 12 | Düşey Eşitlik | | | Hafta 13 | Tür Çeşitliliği ve Tür Kompozisyonu | | | Hafta 14 | Öğrenci sunumu | | | Hafta 15 | Üst Katmandaki Ağaçların Alt Katmandaki Ağaçların Çeşitliliğine Etkisi | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | Pielou,E.C, 1975; Ecological Diversity, Wiley Interscience, London | | | |
| 1 | Maqurran, A.E., 1988; Ecological Diversity and Its measurement, Croom Helm, London | | | 2 | Rosenzweig,M.Z., 1995;, Species Diversity in Space and Time, Cambridge University Press, Cambridge | | | 3 | Szaro,R.C.,and D.W Johnston, 1996; Biodiverstiy in Managed Landscapes: Theory and Practice, Oxford University Press, New York | | | 4 | World Conservation Monitoring Centre (WCMC); 1992, Global Diversity:Status of the Earth's Living Resources, Chapman and Hall, New York | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 10/04/2016 | 1 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 02/06/2016 | 1,5 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | | Sınıf dışı çalışma | 2 | 10 | 20 | | Arasınav için hazırlık | 2 | 4 | 8 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 6 | 6 | | Dönem sonu sınavı | 2 | 6 | 12 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 75 |
|